Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg er ny i dette forumet. Jeg skulle gjerne hatt hjelp av dere.

 

Jeg ønsker meg en "fin og feit" "direktør-Mercedes" som god bruksveteran. Dvs. en bil som fremstår som standsmessig, luksuriøs og med gjennomarbeidet kvalitet, og som dessuten faktisk holder noen år (a la W124).

 

Jeg synes ikke de nyeste modellene er så fine, og har mer sans for eldre modeller med mer kantete linjer, som f.eks. W140. Har også sett på W220, men har skjønt at det er en del innvendinger mot dem.

 

Jeg har sett litt på W140 fra Tyskland, og tror det skal være mulig å importere noen derfra som er i brukbar stand til en noenlunde fornuftig penge.

 

Nå lurer jeg på: Er det mulig å kjøpe en W140 som har "W124-kvalitet"; dvs. som faktisk holder noen år? Eller må man påberegne et halvt statsbudsjett i vedlikeholdsutgifter hvert år? De W140 som jeg har sett på, har en km-stand på mellom 200.000 og 300.000. Det skal jo ikke være noe for en Mercedes? W124 kan jo glatt ha 700-800.000 uten å blunke? Jeg kjører nå en Volvo XC70 med 340.000 km på meteret, og synes virkelig den fremstår som "ny".

 

Eller bør jeg heller se nærmere på W220 (siden den er nyere); evt. W126?

 

Er det noen modeller av W140 som bør unngås til fordel for andre? Hva med dieselutgaven? Eller er det den vanlige "sjekk stand og servicehistorikk"?

 

Jeg forstår at spørsmålene mine virker amatørmessige, men "pls bear with me"...

 

Takker for alle svar.

 

Bjørn O.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...