Classic Posted June 1, 2021 Posted June 1, 2021 (edited) Driver med en teknisk gjennomgang av min W211. Ser den har svetting/lekkasje fra en slange som går til manifold. Er det vanlig at slangen forårsaker denne svettingen/lekkasjen, og har noen erfaring med å skifte den? Se vedlagte bilder for lokasjon. Sitter i mellom luftfilterboks og dyser. Mvh Classic. Edited July 29, 2021 by Classic
Hans Kåre Isdal Posted June 2, 2021 Posted June 2, 2021 ser ut til at veivhus ventilasjonen di lekker. men elles litt merkelig ja.
EirikL Posted July 18, 2021 Posted July 18, 2021 Det er veivhusventilasjonen som sitter på toppdekselet. Inni der er en membran som er fjærbelastet å slipper ut overtrykk fra veivhuset, og fører det tilbake på innsugssiden. Denne membranen kan bli slapp etterhvert. Jeg har sett tilfeller på biler der luftfilteret er delvis tett, og at motoren får motstand og åpner denne membranen ufrivillig så motoren suger olje fra veivhusventilasjonen. Så ja. Den bør kanskje skiftes. Spesielt om bilen har noen kilometer på seg. Angående den kontakten du sikter til på slangen, så er det et varmeelement som sørger for at det ikke kondens fryser slangen tett på vinteren og derav stenger veivhusventilasjonen.-Eirik Sent from my iPhone using Tapatalk
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now