Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Driver med en teknisk gjennomgang av min W211. Ser den har svetting/lekkasje fra en slange som går til manifold. Er det vanlig at slangen forårsaker denne svettingen/lekkasjen, og har noen erfaring med å skifte den? 

 

Se vedlagte bilder for lokasjon. Sitter i mellom luftfilterboks og dyser. 

 

Mvh Classic. 

 

 

 

 

Edited by Classic
  • 1 month later...
Posted

Det er veivhusventilasjonen som sitter på toppdekselet.
Inni der er en membran som er fjærbelastet å slipper ut overtrykk fra veivhuset, og fører det tilbake på innsugssiden.
Denne membranen kan bli slapp etterhvert.
Jeg har sett tilfeller på biler der luftfilteret er delvis tett, og at motoren får motstand og åpner denne membranen ufrivillig så motoren suger olje fra veivhusventilasjonen. Så ja. Den bør kanskje skiftes. Spesielt om bilen har noen kilometer på seg.

Angående den kontakten du sikter til på slangen, så er det et varmeelement som sørger for at det ikke kondens fryser slangen tett på vinteren og derav stenger veivhusventilasjonen.

-Eirik


Sent from my iPhone using Tapatalk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...