Erik560 Posted May 31, 2021 Posted May 31, 2021 Jeg bruker ikke bilens AC, delvis fordi den ikke har gass, delvis fordi det ikke er behov for kaldluft i disse trakter. Er inne på tanken å fjerne reimen til AC, så slipper motoren og dra på kompressoren når den likevel ikke brukes. Noen som har tanker om dette, evt noe jeg bør tenke på?
tommern57 Posted May 31, 2021 Posted May 31, 2021 Kompressoren har en elektrisk clutch som kopler ut og inn styrt av trykket. Har du ikke ac på, skal reimhjulet være utkoplet. Dvs at du da bare dreier selve reimhjulet, mens kompressoren står stille. Hvis du kikker nøye, tipper jeg det er en enkel ledning som går fram på pressa og inn rett bak reimhjulet
Erik560 Posted May 31, 2021 Author Posted May 31, 2021 Hei Tommern, ok, skal sjekke. Takk for tipset👍
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now