AL97 Posted May 28, 2021 Posted May 28, 2021 Heisann! Har en c220 4matic 2014 modell med AMG pakke. Etter at jeg la om til helt nye sommerdekk ble det noe tull her. Det første jeg merket var at når jeg satt bilen i R for å rygge ut av garasjen mått jeg gi gass for å begynne å rulle, vanligvis ruller den jo av seg selv når jeg slipper bremsen. Da jeg kom ut på veien og begynte å kjøre var det en ulyd, som kom framme fra. Etter ca. 100 meter ble lyden borte ved kjøring rett fram og jeg hørte den bare da jeg svinget ved ca. 80-100% overlegg begge veier. Og bilen rullet som vanlig når jeg slapp bremsen. Lyden forsvant etterhvert ved overlegg til venstre, men ble værende ved overlegg til høyre. Ved lav fart selvfølgelig, som ut av kryss i boligfeltene. Etter litt kjøring, stoppet jeg for å etterstramme boltene. Da jeg satt meg inn i bilen for å kjøre hjem igjen skjedde alt det samme på nytt igjen. Bilen rullet ikke av seg selv, ulyd ved kjøring rett fram, høyre og venstre. Jeg kjørte et lite stykke, og lyden ble borte og bilen ruller også som vanlig både fram og bak når jeg slipper bremsen. Nå er det igjen bare lyd ved overlegg til høyre. Jeg skal iløpet av de neste dagene skifte ytre styreledd på begge sider og begge støtdempere bake. Kan ulyden ha noe med at disse delene er slitt?
utlending Posted May 28, 2021 Posted May 28, 2021 Tipper på at skruer passer ikke til felgene eller litt for lange. Sjekk mønster både på skruene, hulene i felgen, og sjekk hvor langt stikker ut skruene. Trur skruen kan stikke ut 23-25mm.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now