Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jobber for tiden under bilen med flere ting.

 

Vedlagt bilde viser bakre del av girkasse - tre trinn automat til W116 6.9 USA 1977-modell (tror dette er en 722.003).

 

En god del olje og skitt 😱. Kanskje kommer oljen fra bunnpannen? Antagelig mange steder automatkassen kan lekke olje ......

 

Jeg ser at slangen i bildet ikke har slangeklemme. Er det riktig, skal det være slik? Hva er slangens funksjon?

 

Noen som har noen tips her?

20210523_154936.jpg

Posted

Slangen på høyre side er vakuumslange og pleier ikke ha slangeklemme. "Slangen" på vestre side er speedometerwire.

Posted

Supert, Harald

 

takk for info!

 

Det betyr at inni den tykke svarte slangen til venstre i bildet går en wire helt opp til til dashboard?

 

Vet du om det er en smal sak å koble denne av her nede (vet hvordan jeg tar ut speedometerkasse)? Muligens må jeg rengjøre kabel fra speedometer til girkasse.

Posted

Ja, wiren går opp til dashbordet. Den tykke slangen er bare en ekstra beskyttelse. Du løsner wiren fra girkassen ved å skru ut den lille bolten som viser på bildet med en 10mm nøkkel. Så trekkes wiren ut.

Posted

Samme hvilken vei wire dras ut? GÃ¥r kanskje bare en vei?

 

Planen er etter hvert å dra ut kabelen, rengjøre både den og røret (slik jeg gjorde med soltak-wire/-rør). Høres ut som en rett-frem-jobb, eller vil jeg møte noe spesielt jeg bør være observant på?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...