Guest Fredrik Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 heisann... Har satt inn 2 * 10" i bilen nå (dette er GAS 2*400W (200RMS)), men føler at all lyden blir borte i bagasjerommet. Hva kan jg gjøre for å få litt mer av lyden gjenno i kupen??? Noen som har erfaringer med dette?
Thomas Madsen Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Hvis det er "basskasse" så har du gjort noe feil Den skal vel kun spille 20-150Hz ut ifra hva du sier så høres det ut som den tar veeeldig mye mer av frekvensområdet opp mot 20.000Hz Så jeg ville sjekket innstillingene for dette, evnt delefiltere osv...
Rolf Åge Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 vet ikke om de er slik på cupe, men noen sedaner har du bensintanken under bilen.. vist du har de og midtarmlene bak, kan du prøve å ta bort plata bak, slik at du har opent rom mellom bagasje og kupeen... da skal de komme mer bass..
Hans-Petter Posted June 24, 2007 Posted June 24, 2007 hei jeg ville fjernet begge høyalerne bak i hatte hylla. for på coupen går hulla rett ned til bagasjerommet. tror nesten det er 4" hull der da på vær side. hjelper betraktlig. hjalp veldig i min. jeg satt da heller inn to små diskanter sånn at jeg har litt lyd bakfra mens jeg spiller.. er så kjedelig med bare lyd forfra. jeg ville kanskje fått laga med en lowpass kasse til disse subbene. det er jo helt genilt til den størrelsen av subber. lyden er jo helt super:D da er det jo også mulig å legge bassreflekt røra opp til hulla i hattehylla uten at du skal få en ekkel lyd slik som du vil få hvis du gjør med en vanlig bass kasse.
Fredrik D. Posted June 26, 2007 Posted June 26, 2007 På min så er bensintanken rett bak baksetene ikke under bilen. Har tenkt til å få bygd en kasse til rommet også kjørt reflex rør der hvor høytalerne bak skal være og så kjøre noen diskanter som dt ble sakt. Noen som kan komme med noen ypperlige mål på kassa?
FrodeS Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 På min så er bensintanken rett bak baksetene ikke under bilen. Har tenkt til å få bygd en kasse til rommet også kjørt reflex rør der hvor høytalerne bak skal være og så kjøre noen diskanter som dt ble sakt. Noen som kan komme med noen ypperlige mål på kassa? HER har du installasjon som funker greit.
FrodeS Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Har du sett`denne på nært hold, Frode? Har både sett og hørt den, men jeg har ikke noe vett på å bedømme om det er bra eller ikke. Ikke hadde jeg noe særlig vett på å guffe opp heller.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now