herm Posted May 12, 2021 Posted May 12, 2021 (edited) Hei, folkens! La meg bare introdusere med at alt jeg skriver er informasjon jeg har fått fra andre, og har ikke mye peiling selv. Det kan se ut som at jeg har en lekasje på toppdekselpakningen min, i injektor 4 fikk jeg beskjed om på verksted. Det lukter diesel inne i bilen. Spørsmål, må det gjøres noe med? I så fall raskt? Legger ved video av hvordan det ser, og høres ut. https://vimeo.com/548493217 https://vimeo.com/548493264 Edited May 12, 2021 by herm
Simen Arntsen Posted May 12, 2021 Posted May 12, 2021 Kunne ikkje sjå så godt, og ikkje har eg god greie på det heller, men toppdeksel og diesel har vel lite med kvarandre å gjere? Skal ikkje vere diesel under toppdekselet, der skal det vere olje. Men dyse kan leke diesel, og det bør du absolutt ikkje kjøre langt med. Det er fleire hundre bar trykk på dieselen inn på dysene, og det blir skikkelig grisete viss lekkasje får utvikle seg. Får du diesel på eksos/turbo risikerer du og kraftig brann.
herm Posted May 12, 2021 Author Posted May 12, 2021 Beklager, det ble veldig dårlig kvalitet på de videoene. Legger ved et bilde slik at man ser bedre!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now