Trøsviken Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 E 220 T 94. 310 k' Har litt rakling i motor nå i sommervarmen. Merker det kun ved forsiktig gasspådrag, men det høres vel ikke med mer turtall. Har lest diverse forum poster om ventiltikking, LURER PÅ HVA SOM LAGER LYDEN?
bska Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Rasler det på tomgang kan det være registerkjede/strammeren som trenger en omgang. Kan også være en løfter som har tatt kvelden (klar tikking). Skjer ikke ofte at disse ryker....
Alexander Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Sjekk også demperen til reimstrammemekanismen. Sitter fremme på motoren. Mange som tar feil av lyder fra denne og fra ventilene.
Trøsviken Posted June 11, 2007 Author Posted June 11, 2007 Har ikke denne lyden på tomgang. Kommer på lavt turtall i fart. Har noe slark i denne demperen, i det øvre festet.
Alexander Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Hvis du har slark i det øvre festet kan det være der lyden kommer fra, men da burde du ha hørt den på tomgang også innbiller jeg meg.
Trøsviken Posted June 12, 2007 Author Posted June 12, 2007 Skal skifte reimdemper for å eliminere ut lyden fra den. Pussig er det at demperen skrangler når det er kuldegrader mens denne tikkingen hører jeg(tror jeg) bare ved godt og varmt vær 30 C. Morortempereratur er vel omtrent den samme? Kommer lyden av manglende smøring eller slitasje eller en kombinasjon?
Guest Johannes Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Har en lignende/samme lyd i min W123 200 T 1985 mod. Har hørt at dette kan være kjeden. Lyden er der bare som beskrevet her, ved svakt gasspådrag. Er ikke der på tomgang. Den er der også uavhengig av vær og temperatur virker det som. Hvis det er kjeden, må man få byttet denne ?
Frode Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Hvis det er kjeden, må man få byttet denne ? JA.! og din 85, 200 tror jeg har enkelt kjede, og ryker det så er det totalhavari.! E220 har dobbelt kjede, har ikke hørt at disse ryker ennå, blir bare slark når kjedestrammeren ikke klarer å ta inn slarken lenger. Er du litt nevedyktig så skifter du kjede og strammer selv, bare husk å merke stillingene til veiv og kam. Bytt også plastdelene som kjede løper i når du først har det åpent....
Guest Johannes Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Jøss, såpass! Kjenner en kar som kan disse S123 bilene svært godt! Kanskje han kan hjelpe meg, nekter å la den utrolig lettstarta og fintgående motoren min gå heidundas på grunn av latskap! Snart ferie, så da blir det skruing! Og det stemmer som du sier, er bare enkelt kjede på min model...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now