Joakim Bjerkmo Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 hei! takluken på min 86' w124 har funket helt flawless helt til i går, bortsett ifra at det ikke går ann å tilte takluka da.. da ville den ikke røre seg noen vei(nå står den helt open) skulle prøve å dra den igjen manulet gjennom bagasje luka.. men den bare spøler på drevene.. er det motoren som har tatt natta? er det vanskelig å opperere skifte motor uten å må ned med hele taket og diverse? trur ikke den har kilt seg for den funka jo perfekt da jeg kjørete takluken opp men den vil ikke igjen. det kommer strøm til motoren så ikke noe med det elektriske. har hørt at takluke mekanismen er ganske avansert og vanskelig å reparere.. noen som har erfaring med dette? det kommer dritt vær snart og jeg har ikke garasje!HJELP!! mvh joakim!
Rolf Åge Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Hei... det kan vere vaieren som er av... da får du ikke brukt den nødfunksjonen... eller mekanismen er opp rusta..det er litt arbeid å ta ned takluka. Du må net med hele take, alle deksel over a,b og c stolpene, der solskjermen sitter må og ned... da kommer du til "kassetten" Den er det sikkert litt vanskeli å få ut av en personbil (blir sikkert montert før for og bak rute)
Joakim Bjerkmo Posted June 12, 2007 Author Posted June 12, 2007 har fått den til å gå nå.. det er bare en tre3ghet i systemet.. skit i skinnene eller at de muligens er lit bøyde.. så skal jeg fikse det når jeg har tid etter jeg har montert turbo;) mvh joakim
Håvard Bendiksen Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Heldig med den Kjipt om du hadde fått bilen til å se ut som et akvarium!
Rolf Åge Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Bra at du fikk ordna de bruk litt teflon spray oppi der.. (wurth typen er god) den setter de seg lite støv å drit i..
Joakim Bjerkmo Posted June 12, 2007 Author Posted June 12, 2007 Heldig med den Kjipt om du hadde fått bilen til å se ut som et akvarium! er ikke glad i fisker eller akvarium for den slags skyld så det passa bra;) hehe
Guest jorglove Posted July 28, 2007 Posted July 28, 2007 Jeg har nesten samme problem, men jeg får ikke opp luka jeg på min 85. w124
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now