Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har fått et merkelig problem med bilen; det siver luft ut av bakdekkene - men kun dersom bilen står ubrukt over litt tid. Dersom jeg fyller opp og bruker bilen litt gjennom en dag er det ingen problem, men får den stå i ro over natten eller lenger så må jeg etterfylle ved oppstart..

 

Bilen har dekktrykksmonitor, så det er enkelt å følge med underveis - er bilen i virksomhet skjer det ikkeno med trykket 😕

 

Kan legge til at det startet med det ene dekket, før det utvidet omfanget til det neste etter et par ukers bruk..

  • 4 weeks later...
Posted

I forbindelse med at jeg fikk rettet en felg (foran, altså ikke relatert til dette) spurte jeg om de var kjent med problematikken som beskrevet. Det hadde de ikke spesifikt, men antok at det kom av sprekk i felgen eller feil med ventilene - ingen sprekk ble funnet, men ventilene (med dekktrykkssensorer og følgelig mutter i forkant) var veldig løse på bakhjulene - etter å ha strammet disse litt er problemet mye mindre enn tidligere, så det er tydelig at det har hjulpet! Jeg vet ikke hvor mye disse ble strammet, eller om det er hensiktsmessig å stramme dem mer (antar at de har en torque-spec) for å prøve å eliminere problemet - jeg mistenker at gummitetningen på innsiden muligens har mistet egenskapene sine, noe jeg ikke regner med at kan byttes separat..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...