Jump to content

Terje`S S203, 2002 Modell, C220CDI, Elegance & AMG optikk ++++

Recommended Posts

Posted

tn_Bilde147_1.jpg

Her er utstyrslisten på bilen min

Alt det står P på er ettermonter utstyr og det er mer utstyr enn bilen hadde da den var ny

248  P  Rear seats with integrated child seat

249  P  Automatically dimming int.and ext.mirrors

260  P  Omission of model designation on boot lid

265  P  Omission of line logo

280  P  Two-tone leather/chrome steering wheel

287  P  Through-loading feature

309  P  Cupholder

330  P  CD holder

345  V  Windscreen wiper with rain sensor

352  P  Comand control and display system

354  V  Telephone antenna

423  V  5-speed automatic transmission

481  P  Sump shield

500  P  Electrically folding exterior mirrors

543  V  Sun visors with illuminated vanity mirrors

550  P  trailer coupling

580  V  Automatic air conditioning

669  V  Spare wheel / folding wheel

673  V  High-capacity battery

682  P  Fire extinguisher installed

772  P  AMG bodystyling

782  P  AMG spoke wheels 18" mixed tyres

802  V  Technical modifications

810  P  Surround-soundsystem BOSE

819  P  CD changer, MP3-capable, for 6 CDs

854  V  Mobile phone (Nokia)

955  V  ELEGANCE

988  V  COC paper and registration certification

• Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

fet!! sånn kunne jeg og tenkt meg!

hvorfor valgte du elegance i forhold til avantgarde?

ser at du beholdt 19", det er bra  :D eller tar jeg feil?

Posted

Fekk 19" med på kjøpet.

Grunnen til at jeg valgte Elegance er at det er montert på sportsfjærer på denne bilen min og da får du "nesten" samme kjøreegenskapene som en avantgarde og at jeg syns at elegance er finere inni og med de blanke listene utvendig :D

Pluss va ganske bra me utstyr og kjørt kun 59 000 + at jeg fikk den rimeliggere enn de som ligger ute på nettet :P

Posted

Kommer nye bilder når alt er ferdi monter på den, holder på og ta en liten "facelift" på ann som er blanke tåkelykter, diode blinklysglass i speil og ny type gearspak :P

Det eneste som er jort til nå er at det er satt på bixenon lys med klare glass, lyser som bare pokker, så de så prøve og blenna meg me lys får tilbake med fullt dagslys :lol:

Ser frem til når alt er på plass og bilen ser ut slik eg vil ha den, men bare det og ha på 19" og bixenonlys jorde susen 8)

• 1 month later...
Posted

Når w203 kom syntes jeg det var noe av det fineste designet MB har gjort i nyere tid.

Bare så sinnsykt synd at det later som disse har samme rust sjugå som w210 bilene. Hadde faktisk tenkt meg en w203 som fremtidig erstatning for A190'en, men har blitt skremt....

Posted

Du såg jo rusten på min bil så då hadde eg og blitt skremt, blei litt sjåkkå sjøl når de tok rustkontroll på ann, me tanke på at alt ska byttas, men heldivis e det 7 års rustgaranti på ann:-) så eg har 2 år t itte alt e bytta ud :P

Posted

Noen av 203 er det mer rust på enn 210 en, når min bil skal på rustrep. i Januar så skal alle dører byttes, framskjermene, hjulbuer bak, A,B og c stolpen, rundt hengsler på nbakluken... For og si det sånn, så blei eg sjåkka øve alt den "usynligge" rusten som en vanlig mann i gata ikke kan finne, men det gjorde de som tok rustkontrollen, med andre ord så skal begge sidene lakkeres, er funnet også anntydning til rust under takrelingene som resulterer mest sannsynlig i lakkering av taket også, men eg trøste meg me at eg får mesten ein heilt nye bil etterpå:-)

Posted

Rustmakk rundtforbi ja. Har sett samme type rust på relativt nye Opel'er, Renault og koreanske biler.

Blir nok knall bil etter Terje har fått sin total makeover med massivt bytte av deler. Etter min mening er bytte av deler eneste varige løsning på dette problemet + ditto god kvalitet på lakkarbeidet da....

Posted

Noen av 203 er det mer rust på enn 210 en, når min bil skal på rustrep. i Januar så skal alle dører byttes, framskjermene, hjulbuer bak, A,B og c stolpen, rundt hengsler på nbakluken... For og si det sånn, så blei eg sjåkka øve alt den "usynligge" rusten som en vanlig mann i gata ikke kan finne, men det gjorde de som tok rustkontrollen, med andre ord så skal begge sidene lakkeres, er funnet også anntydning til rust under takrelingene som resulterer mest sannsynlig i lakkering av taket også, men eg trøste meg me at eg får mesten ein heilt nye bil etterpå:-)

Dette høres ikke bra ut... Jeg som faktisk trodde 203 var bra mhp rust  :shock:

Hvordan fikk du bilen på rustkontroll? Var det fordi du fant rust noen steder selv? Hvem foretok rustkontrollen?

Posted
Etter min mening er bytte av deler eneste varige løsning på dette problemet + ditto god kvalitet på lakkarbeidet da....

Det betinger jo at delene det byttes til har en høyere stålkvalitet...

Posted

Jeg jobber på Bertel O. Steen Rogaland så var der kontrollen ble gjort, jeg så rusten på bakskjermene og ville flekke over med flekklakk frem til den skulle inn på egentli kontroll i Januar som den også skal fikses, men fekk beskje at jeg ikke måtte gjøre noe før bilder var tatt og søkt om garanti... Og når det er godkjent så tar jeg og flekker hjulbuene er ikke mye men ufatteli stygt og se på, alt den andre rusten ser du mesten ikke på grunn av at den er bak lister og under pakninger:-)

Men for og sei det enkelt så er bilen en skikkeli "rusthålk" og det verste er at den er 5 år, kjørt 61 000 kilimeter og full av rust, derimot så hadde jeg en 124 coupe som var 17 år gammel, kjørt 234 000 som det kun var rust bak døsdekslene som jeg utbedret for 2 år siden... så syntes at det er helt sykt hvor mye den nye har rustet:-( Men bler bra når den har fått byttet ut alt og tatt rusten som er på deler som ikke skal byttes ut:-)

• 2 weeks later...
Posted

Nå har jeg gjort de småtingene med bilen som var et møst når jeg kjøpte den...

- Sota ruter helt fram

- Mye bedre stereo

- Ipod utgang for og sleppe og bytte ut den orginale spilleren, ganske genialt faktisk :P

- DVD skjermer på nakkapudene

- Diode blinklys på speil, klare tåkelys glass med xenon look pærer i de, i og me at det er bixenon oppe så såg det supert ud

- Vurderte og ha 18" sportspakke felger til 211 som vinterhjul, men syntes de var rålekre på bilen så jeg bruker de heller som sommerhjul, er felger det er få av og sikkert ingen som har det på 203 i og me den er orginal til 211 med sportspakke og ikke sett kopifelger av enda, syns 211 avntgarde felgene jeg hadde i 19" ble så "vanlige på mersedes at jeg ville ha noe litt mer spennende...

Så forløpig får jeg bruke 17" vinterhjulene fram til jeg kansje går lei de også :lol:

Dekkdimensjonen blei:

8 1/2"felg framme me 225/40R18

9" felg bak med 255/35R18

Måtte ha på spacere på grunn av denne felgen er til 211 og på min bil så var felg og dekk borti støtdemper beine og det var ikke heilt gudd :(

Bilder kommer når de bler tatt, mest sannsynli på MB treffet i Kr. Sand i helgen :P

Posted

hey hey - mangle någe !

- du sa jo til meg du skulle har en liten luftkompressor til Barbara og....

PS!

jeg har noen røyskatt bur i rustfri 304 kvalitet liggende, ka byr du ?

Posted

:lol:

Må venta me det du :P

Jekk til hekkan me 18" fram til tirsdag, de så monterte felganne heiv på spacere uden sentreringskon så bilen rista som bare pokkår så nå må eg kjøra me 19" fram t Tirsdag når eg får spacerar eg kan bruga, så e rimeli skuffa at eg iche fekk de klar t treffe :(

Får drøya burå t eg går ner i størrelse, ska me sei 70 kg så kan me snakkast :lol:

Posted

Jippi jippi hurra :P

Itte 2 ugers spenning med prøving av forskjellige spacere og muliheter for og få de på, var ikke lett for og sei det sånn, så kom 18" 211 felgene på i går og då kan eg me 99% sikkerhet sei at det er ingen som har denne typen felg på 203 :P...

Og forhåpentlis er det ingen som kommer til og få sånne heller, stakkar de som prøver, var et styr uten like for og få dette til og passe, tok borti demper først, så tok de i skjerkanten/stakk utforbi, så ristet hele bilen i og me spacerenne var uten sentrering så passet passet de ikke på navet framme :?...

Men i går var den stor dagen da jeg fikk de til og passe og da ble bilen sweeeeeeeeeet som bare det, så nå ligger de i kant i kant med framskjermer og baksjermer, så kanon bra ut :P