Jump to content

123 serien


Guest Espen

Recommended Posts

Guest Espen

Var å tittet på en -84 W123 230E i dag. Morsomt. Har virkelig lyst på noe i denne duren, men da i stv. Er det noe spesielt som bør vites før en går til innkjøp? Hva skal en se etter osv? Har primært lyst på en med automat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Espen

Joa, men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?

Link to comment
Share on other sites

Guest Marko

Det er mange skjulte steder.... Hvis du befinner deg i oslo-området så kan du jo ta en tur å titte på prosjektet mitt, en 300TDT som står helt ribba... Send PM med tlf.nr. hvis det er aktuelt...

Link to comment
Share on other sites

Guest 300TDT
Joa' date=' men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?[/quote']HELE bunnen, og da mener jeg HELE. Deretter inner- og ytter-skjermer foran, hjulbrønner bak, under støtfangeren bak, så leter du etter lekkasje rundt bakvindu, frontrute, fra under batteriet og inn i kupeen, osv osv.

 

Strengt tatt er det kun rusten du trenger å bekymre deg over om du kjøper en gammel 123, alt annet er enten skuddsikkert eller billig å få tak i brukt (ihvertfall om du kjøper nå mens de enda finnes i stabler hos huggerne og bak annethvert hushjørne).

Link to comment
Share on other sites

Guest Palmo123
Joa' date=' men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?[/quote']HELE bunnen, og da mener jeg HELE. Deretter inner- og ytter-skjermer foran, hjulbrønner bak, under støtfangeren bak, så leter du etter lekkasje rundt bakvindu, frontrute, fra under batteriet og inn i kupeen, osv osv.

 

Strengt tatt er det kun rusten du trenger å bekymre deg over om du kjøper en gammel 123, alt annet er enten skuddsikkert eller billig å få tak i brukt (ihvertfall om du kjøper nå mens de enda finnes i stabler hos huggerne og bak annethvert hushjørne).

:idea: Det kan også være lurt å sjekke dørbunnene, også bakluka :!:
Link to comment
Share on other sites

Guest Espen
Joa' date=' men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?[/quote']HELE bunnen, og da mener jeg HELE. Deretter inner- og ytter-skjermer foran, hjulbrønner bak, under støtfangeren bak, så leter du etter lekkasje rundt bakvindu, frontrute, fra under batteriet og inn i kupeen, osv osv.

 

Strengt tatt er det kun rusten du trenger å bekymre deg over om du kjøper en gammel 123, alt annet er enten skuddsikkert eller billig å få tak i brukt (ihvertfall om du kjøper nå mens de enda finnes i stabler hos huggerne og bak annethvert hushjørne).

:idea: Det kan også være lurt å sjekke dørbunnene, også bakluka :!:

Har kjøpt, så jeg får nesten ta det som det kommer. Men det var bare noen "skjønnhetsflekker/bobler" + litt i dør. Ikke noe alvorlig, godkjent i går hos Løren Auto?....

Link to comment
Share on other sites

Guest Sondre B. Bjelland
Joa' date=' men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?[/quote']HELE bunnen, og da mener jeg HELE. Deretter inner- og ytter-skjermer foran, hjulbrønner bak, under støtfangeren bak, så leter du etter lekkasje rundt bakvindu, frontrute, fra under batteriet og inn i kupeen, osv osv.

 

Strengt tatt er det kun rusten du trenger å bekymre deg over om du kjøper en gammel 123, alt annet er enten skuddsikkert eller billig å få tak i brukt (ihvertfall om du kjøper nå mens de enda finnes i stabler hos huggerne og bak annethvert hushjørne).

 

Hehe. W123 ruster en del ja. En venn av meg kjøpte seg en '79 modell 230 (uten E) for 4000,- kr. Når han så kom hjem og skulle kikke litt ekstra på bilen, satt han seg i passasjersetet og vips så satt han på bakken. Setet ramlet igjennom gulvet :lol:

 

Men resten av bilen virker meget solid. Til og med lyden i dørene utstråler soliditet enda bilen snart er veteran.

Link to comment
Share on other sites

Guest Espen

Selv om jeg i mine tidlige barneår ble introdusert for 123 serien, hadde jeg aldri husket (sikkert fordi jeg var så liten) at bilen skulle være så god. Det er jammen ikke mer støy i denne enn i en 124 bil. Helt hinsides enhver oppfatning om gamle biler. Bilen jeg kjører til hverdags, E250Diesel, har ikke blitt kjørt siden og vil heller ikke bli kjørt på en stund. Jeg storkoser meg!

Link to comment
Share on other sites

Guest GammelGul

Hyggelig at du er tilfreds Espen.

jeg storkoser meg også med min gamle 123, og kan ikke finne noen grunn til at jeg burde ha en annen bil. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...