Guest Espen Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Var å tittet på en -84 W123 230E i dag. Morsomt. Har virkelig lyst på noe i denne duren, men da i stv. Er det noe spesielt som bør vites før en går til innkjøp? Hva skal en se etter osv? Har primært lyst på en med automat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Hva skal en se etter osv? RUST! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Joa, men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marko Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Det er mange skjulte steder.... Hvis du befinner deg i oslo-området så kan du jo ta en tur å titte på prosjektet mitt, en 300TDT som står helt ribba... Send PM med tlf.nr. hvis det er aktuelt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Joa' date=' men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?[/quote']HELE bunnen, og da mener jeg HELE. Deretter inner- og ytter-skjermer foran, hjulbrønner bak, under støtfangeren bak, så leter du etter lekkasje rundt bakvindu, frontrute, fra under batteriet og inn i kupeen, osv osv. Strengt tatt er det kun rusten du trenger å bekymre deg over om du kjøper en gammel 123, alt annet er enten skuddsikkert eller billig å få tak i brukt (ihvertfall om du kjøper nå mens de enda finnes i stabler hos huggerne og bak annethvert hushjørne). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Palmo123 Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Joa' date=' men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?[/quote']HELE bunnen, og da mener jeg HELE. Deretter inner- og ytter-skjermer foran, hjulbrønner bak, under støtfangeren bak, så leter du etter lekkasje rundt bakvindu, frontrute, fra under batteriet og inn i kupeen, osv osv. Strengt tatt er det kun rusten du trenger å bekymre deg over om du kjøper en gammel 123, alt annet er enten skuddsikkert eller billig å få tak i brukt (ihvertfall om du kjøper nå mens de enda finnes i stabler hos huggerne og bak annethvert hushjørne). :idea: Det kan også være lurt å sjekke dørbunnene, også bakluka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 13, 2005 Share Posted May 13, 2005 Joa' date=' men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?[/quote']HELE bunnen, og da mener jeg HELE. Deretter inner- og ytter-skjermer foran, hjulbrønner bak, under støtfangeren bak, så leter du etter lekkasje rundt bakvindu, frontrute, fra under batteriet og inn i kupeen, osv osv. Strengt tatt er det kun rusten du trenger å bekymre deg over om du kjøper en gammel 123, alt annet er enten skuddsikkert eller billig å få tak i brukt (ihvertfall om du kjøper nå mens de enda finnes i stabler hos huggerne og bak annethvert hushjørne). :idea: Det kan også være lurt å sjekke dørbunnene, også bakluka Har kjøpt, så jeg får nesten ta det som det kommer. Men det var bare noen "skjønnhetsflekker/bobler" + litt i dør. Ikke noe alvorlig, godkjent i går hos Løren Auto?.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Joa' date=' men det er ikke noen spesielle skjulte steder hvor dette er vanlig for denne serien som det er greit å sjekke?[/quote']HELE bunnen, og da mener jeg HELE. Deretter inner- og ytter-skjermer foran, hjulbrønner bak, under støtfangeren bak, så leter du etter lekkasje rundt bakvindu, frontrute, fra under batteriet og inn i kupeen, osv osv. Strengt tatt er det kun rusten du trenger å bekymre deg over om du kjøper en gammel 123, alt annet er enten skuddsikkert eller billig å få tak i brukt (ihvertfall om du kjøper nå mens de enda finnes i stabler hos huggerne og bak annethvert hushjørne). Hehe. W123 ruster en del ja. En venn av meg kjøpte seg en '79 modell 230 (uten E) for 4000,- kr. Når han så kom hjem og skulle kikke litt ekstra på bilen, satt han seg i passasjersetet og vips så satt han på bakken. Setet ramlet igjennom gulvet Men resten av bilen virker meget solid. Til og med lyden i dørene utstråler soliditet enda bilen snart er veteran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Selv om jeg i mine tidlige barneår ble introdusert for 123 serien, hadde jeg aldri husket (sikkert fordi jeg var så liten) at bilen skulle være så god. Det er jammen ikke mer støy i denne enn i en 124 bil. Helt hinsides enhver oppfatning om gamle biler. Bilen jeg kjører til hverdags, E250Diesel, har ikke blitt kjørt siden og vil heller ikke bli kjørt på en stund. Jeg storkoser meg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Hyggelig at du er tilfreds Espen.jeg storkoser meg også med min gamle 123, og kan ikke finne noen grunn til at jeg burde ha en annen bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.