Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe E klasse, og har sett på 220 fra 2017 og nyere. Har sett mest på Taxi kjørte e klasser da. Er det noe problem vis de er godt vedlikeholt men kjørt over 300.000km? Har lyst på godt utstyrt e klasse til en litt rimeligere sum.

Posted
12 hours ago, Espen96 said:

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe E klasse, og har sett på 220 fra 2017 og nyere. Har sett mest på Taxi kjørte e klasser da. Er det noe problem vis de er godt vedlikeholt men kjørt over 300.000km? Har lyst på godt utstyrt e klasse til en litt rimeligere sum.

Vær obs på, at kjørelengden bare en ting, men motorene går mye-mye mer på tomgang. 

  • Like 1
Posted (edited)

Viktigste med motoren er å sjekke at ventilløftere, kammer osv er skiftet på bilen du evt kjøper. Tror dette kom som en komplett "kassett" Ble visst dårlig med smøring på biler som står mye på tomgang ble det forklart. Var en svakhet på de første 213 som kom. Ellers opplevde jeg "delaminering" av skjerm hvis du skal ha widescreen (ble misfarget/hvit i kantene), bilen begynte å trille selv om den stod i park(sikkert sjelden problem), rust (forhåpentligvis sjelden), skiftet demperne foran (luftfjæring) to ganger i løpet av 300k km pga klunkelyder i demperne.

Edited by Will

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...