fredrikbv Posted April 21, 2021 Posted April 21, 2021 W164 280, 2006 modell, km stand 268000. Ved kald motor, når kassen skal gire fra 1 - 2 gir, kommer det et lite "hopp". Føles nesten som den går i fri et sekund, før den kobler inn 2 gir. Dette skjer kun på kald motor, og bare første gang den skal gire fra 1 - 2 gir. Ellers girer kassen silkemykt i alle gir. Skiftet olje på kassen på fredag, uten at det ble bedre. Høres dette kjent ut, eller noen som vet hva som må gjøres?
Simen Arntsen Posted April 22, 2021 Posted April 22, 2021 (edited) Du kan prøve å tilbakestille adapsjonsdata. Helst med diagnosemaskin. Du kan og tilbakestille manuelt. Søk google etter "mercedes transmission reset adaptation" eller noko lignande, så kjem det instruksjon på korleis du gjer det med gasspedalen. Edited April 22, 2021 by Simen Arntsen
fredrikbv Posted May 7, 2021 Author Posted May 7, 2021 On 4/22/2021 at 7:00 AM, Simen Arntsen said: Du kan prøve å tilbakestille adapsjonsdata. Helst med diagnosemaskin. Du kan og tilbakestille manuelt. Søk google etter "mercedes transmission reset adaptation" eller noko lignande, så kjem det instruksjon på korleis du gjer det med gasspedalen. Ja det har jeg prøvd, ble ikke noe bedre. Skal også sies at det er svak oppoverbakke når dette skjer. Hvis jeg derimot starter på flaten, eller nedoverbakke, så skjer det ikke. Og som nevnt tidligere, skjer det kun ved kald motor
Simen Arntsen Posted May 7, 2021 Posted May 7, 2021 Er ingen gearkasseekspert, men vil anta at det er mange ting som kan gjere til at dette skjer. Det enklaste er kanskje magnetventilar som ikkje oppfører seg helt som dei skal når det er kaldt. Det kan hjelpe med ei reingjering av elektrisk og hydraulisk styreenhet i gearkassen. Er dette 5-trinns eller 7-trinns gearkasse?
fredrikbv Posted May 8, 2021 Author Posted May 8, 2021 9 hours ago, Simen Arntsen said: Er ingen gearkasseekspert, men vil anta at det er mange ting som kan gjere til at dette skjer. Det enklaste er kanskje magnetventilar som ikkje oppfører seg helt som dei skal når det er kaldt. Det kan hjelpe med ei reingjering av elektrisk og hydraulisk styreenhet i gearkassen. Er dette 5-trinns eller 7-trinns gearkasse? Dette er en 7-trinns kasse
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now