Jump to content

Hjelp- Sentrallås/Bilstereo ble død samtidig


Guest stian augustinussen

Recommended Posts

Guest stian augustinussen

hmm. fan

Etter mye lesing om tips og tricks til w210, så fant jeg ut at man kunne kjøre opp å ned vinduene med den elektroniske nøkkeln.

Samt å holde inne knappen inni biln til å lås i 8sek, da skulle dørene låses når man kjørte.

 

Fikk alt til å funke, opp og ned med vinduene og slik at dørene låses når bilen kjører.

 

MEN plutselig når jeg skulle ut å kjøre bilen ista, jada da funket ikke sentral låsen lengre heller ikke knappen til å åpne bagasje rommet(går denne på vakum?) pluss at det ikke lenger var strøm på B+(memory) kabeln til stereoen.

 

Hva i alle dager kan ha skjedd her?

Hadde ute vakum pumpa, der satt motoren til pumpa fast.

Fikk overhalt denne å montert i hop igjen, men ingen ting funker :(

Fant heller ingen gåene sikringer.

Link to comment
Share on other sites

Guest stian augu

hei. ja sjekket inni der, fant ingen som var gåen.( så ut som sikringene inni bilen hovedsakli var til lys?)

Sjekket også sikrings boksen fremme, var ingen gåene der heller.

MEn

er åpningen til bagasjerommet vakuum styrt?

I isåfall for står jeg hvorfor den knappen ikke funker.

Da virker det som at strømmen til vakuum pumpa er kuttet, å da siden spilleren mistet strømmen så regner jeg med at disse forhåpentligvis får strøm av samme kabel/koblings punkt.

Da er det noe galt med sikring,løs kontakt eller brudd i kabel.

Men trur dette skjedde på grunn av at motoren til vakuum pumpen var brentfast.

Måtte starte pompen på ett kraftig batteri for å få den i gang igjen.

Så kan jo hende det er noen relee koblings punkt eller noe som er svidd.

 

Noen som vet om jeg kan skaffe skjema på lednings nette til denne bilen?

Bilen er en 97 E230 classic

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde et liknende problem med min, så jeg tror diagnosen din er tålig bra.

På min, stasjonsvogn riktignok, var kontaktene på vakumpumpa irret (pga kondens) noe som medførte at sentrallås ikke virket i kaldt vær, og visker på bakvindu fikk strøm via pumpa, slik at den også sluttet å virke. Jeg skiftet hele pumpa (garanti).

Link to comment
Share on other sites

Guest stianaugu

Jippi:)

Glad jeg følte mye med på skolen(GK.elektro Vk1.elektronikk Vk2 Serviceelektroniker)

Lå våken i hele natt og grublet over hva som kunne være galt, dro deretter trøtt å jævli på jobb.

Men når jeg kom hjem fra jobb, så var det frem med multimetret.

Etter diverse målinger gjennom lednings nette i coupen, så fikk jeg konstantert at teorien min var sann :D

Hovedstrømmen til vakum pumpen og backup+ til cd spillern er på samme Krets/kurs.

Der etter koblet jeg strøm fra batteri og direkte på vakum pumpa, Vips alt i orden.

Sentral lås og stereo funket som aldri før :D :D

 

Så nu gjenstår det å finne ut hvorfor kretsen til cd spillern å sentrallåsen ikke får strøm.

Skal måle meg frem, men dette har kommet av at motoren i vakuum pompa til sentrallåsen kortsluttet.

Så det har nokk gådd ekstreme mengder med strøm gjennom kabeln, som der etter har resultert i brudd i kretsen en eller annen plass.

 

Men skal ut å sjekke dette nå. Kan oppdatere når jeg finner ut hvorfor strømmen ikke er der.

Iværste fall kjører jeg en ny lednings med sikring på til stereo/vakum pumpe.

Men det beste hadde vært å funne feilen å fikset den, liker ikke slike nødløsninger.

 

LYKKELI :D

Link to comment
Share on other sites

Guest stianaugu

Ja. nu var alt i orden. 

Fulgte kabeln fra vakum pompen, å vips så dukket opp en sikrings boks under baksete som jeg ikke visste om.

Der var selvsagt sikringen til sentral låsen gåen.

Men under der var kabeln brent av eller noe, kansje ikke rart da det sto større sikring der en hva det skulle være orginalt.

Men etter litt lodding og plast sveising med lodde bolten så var alt i orden.

Utrulig deili å ha dette problemet ute av verden.

Men må få tak i en ny motor eller overhalt motorn til vakumpumpa.

Regner med at dette kan skje flere ganger.

Ringte auto trio å sjekket pris, 5200,- +moms, så ny vakum pumpe blir det ikke.

Får kjike om jeg ikke kan flytte over motoren fra vakum pumpa til den gammle w201 jeg hadde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...