Jump to content

Ombygging av 2.0 til 2.3 16v

Guest Tom Erik

Recommended Posts

Guest Tom Erik

Heisann!!

Klarte for en tid tilbake å vrake 2,3 16v'n min, men motor og girkasse klarte seg, har nå kjøpt meg en svart 2.0 liter med 16v styling og havarert motor som jeg gjerne vil bygge om og bruke 2,3 16v motoren min i, er dette en veldi omfattende jobb? hva må til får å få dette godkjent?`noen her som har gjort dette før`?

Tom Erik

Du må sende en søknad til tilsynet og søke om et karrosseribytte, dvs du må ta alt av bremser, motor og drivverk over fra den kondemnerte bilen og sette inn i den "nye".

Men send en søknad først, skulle tro det går helt greit. :P

Han her karen har gjort litt mer, det er en Granada, men se på søknaden hans og gjør noe lignende.

http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=491&postdays=0&postorder=asc&start=0

Vær seriøs, og skaff så mye papirer som mulig som beskriver bilen, alle tekniske data på begge bilene og beskriv hvorfor du gjør dette, og gjør det grundig.

Er du seriøs så tror jeg tilsynet også tar deg seriøst... :P

Guest Tom Erik

Dette hørtes ikke ut til at det skulle være så lett det ifølge mercedes forhandleren i Elverum, ifølge han var ikke dette gjennomførbart, han sa at det ikke var godkjent fra mercedes.. Men har jo sett dette har blitt gjort før?

Du kan nesten bare glemme alt som har med BOS og Mercedes, det som er kluet er at du må finne papairer på at chassiet er likt på begge og dermed overføre alle delene fra 2,3 literen til det chassiet du skal ha.

Mercedes godkjenner ingenting, så her må du være detektiv selv, burde være grei skuring, send søknad til tilsynet og ta tingene derfra, evt få vite hvilke papirer du trenger av tilsynet. :P

Dette hørtes ikke ut til at det skulle være så lett det ifølge mercedes forhandleren i Elverum, ifølge han var ikke dette gjennomførbart, han sa at det ikke var godkjent fra mercedes.. Men har jo sett dette har blitt gjort før?

Å forholde seg til BOS er veldig greit. De nekter ALT som har med ombygginger å gjøre. De kommer ikke til å gjøre noe for å hjelpe deg. Det er trafikkstasjonen du må gå på.