Jan S Posted April 12, 2021 Posted April 12, 2021 Trenger å få hevet bilen slik at jeg lettere kan jobbe under bilen. Har fire bukker, men ønsker å finne noe å sette under hjulene (tenker sikkerhet, spesielt når jeg forventer å rive/røske under der). Noen gode tips og erfaringer? - jekke bilen opp og sette den på fire felg m/ dekk? - ramper ala bildet? - andre produkter? - annet?
Olaf Posted April 15, 2021 Posted April 15, 2021 Jeg har ramper av typen stål. Jeg opplevde at de skled unna i grusen, til tross for at jeg innså at det kunne bli et problem. Det var et lite helvete å jekke opp bilen etterpå for å unngå at rampen grov seg gjennom bakskjermens underside. De du har bilde av kan vel være OK på fast og rett underlag, men sørg for at de ikke sklir. Du nevner jo et problem som alle vi som ikke har bukk, støter på hele tiden. On 12.4.2021 at 13.18, Jan S said: - jekke bilen opp og sette den på fire felg m/ dekk? Forsåvidt er grei og ganske trygg løsning. Jekk opp og bygg opp med klosser, paller, dekk, stokker eller noe trygt, og ha ekstra sikring i form av bukker hvis noe skulle kollapse. Jeg tror man må være fleksibel og tilpasse etter situasjonen, for noen ganger er det en eksosjobb, andre ganger er det hjuloppheng. Takk for filteret! Med vennlig hilsen, Olaf
Jan S Posted April 15, 2021 Author Posted April 15, 2021 Takk, Olaf, nyttig å høre andres vurderinger. Ja, kommer nok til å teste ut med noen kraftige dragere og noen 2"x4" boks som jeg har liggende. Med sikring. Flere ting under står for tur, også hjuloppheng. Blir litt jobbing på en tid hvor en egentlig skulle vært på veien. Sånn blir det, liker ikke å jobbe i en kald garasje + at jeg ville ikke gjøre noe annet før jeg fikk det nye bensinsystemet på plass. Og det tok sin tid pga deler som kom på avveie. Topp at filteret fikk et godt hjem. Som jeg skrev tidligere ble 6.9'en en helt annen bil etter at jeg skiftet ut hele bensinsystemet bak. Det er som natt og dag. Den starter umiddelbart både kald og varm og tomgang er nydelig. Jeg som trodde K-jetronicen foran var problemet. Oljeskift venter.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now