Ivar Bredesen Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 Jeg oppdager at selv etter lange kjøreturer kommer batteritilstanden opp på bare "delvis ladet". Kanskje begynner batteriet å bli dårlig, selv om det bare er 4 år og sikkert burde holde lenger. Jeg ser at batterier fra Bosch, Sønnak og andre koster omtrent halvparten av originalbatteri. Antagelig kjøper vel Mercedes batterier fra en av disse, så de kan være identiske for alt jeg vet. Er det noen som har noe erfaring med om man må kjøpe originalbatteri? Bilen har start/stopp - jeg tror det betinger en egen type batteri.
Sven Håkon Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 Batteriene med stjerne på kommer fra Varta, som selger tilsvarende uten stjerne til en langt lavere pris også. Jeg byttet nylig batteri på min 2015 CLS, og gikk da for et batteri med høyere kapasitet fra Exxide til under halv pris sammenlignet med nytt originalt. Hadde prisforskjellen vært mindre hadde jeg dog gått for originalt batteri basert på erfaring med 211en jeg hadde tidligere. Denne ble aldri helt fornøyd med uoriginalt batteri - dog kan det jo tenkes at jeg innbilte meg dette også 😄
Simen Arntsen Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 Du skriv ikkje kva bil du har, men Varta har, som nemnt over, vore produsent for MB i mange år. Varta, Bosch og Energizer AGM er samme batteri, med forskjellige klistermerker. Produsert i England, trur eg. Exxide/Sønnak er ein annan produsent, og det er delte meiningar om kvaliteten på dette. Muligens produsert i Amerika. Biltema har den beste garantien på markedet, med 4 år, til bra pris. Kvaliteten er gjerne like god som dyrare batteri. Produsert i Korea. Viss du held til innanfor rimeleg kjøreavstand til Asker, får du god pris på Varta hos Vollen Truck & Parts viss du er medlem i MBE. Snakk med Simen Malerbakken.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now