Per B Posted March 25, 2021 Posted March 25, 2021 Hvor går jeg for å oppdatere kartet i SD-card for GPS til en B-klasse 2015? Når jeg prøver hos Garmin, kjenner de ikke igjen kortet.
JEHoel Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Har oppgradert kart selv med MB Download Manager på PC (Garmin Map Pilot i CLA 2015-modell), men dette sluttet å fungere i vår (etter 4-5 tidligere oppgraderinger uten problemer). Siste gangen ble SD-kortet ubrukelig og 'tips' fra Garmin var å reformatere - noe som heller ikke var noen hjelp. Resultatet var å kontakte forhandler (i følge support hos MB). De skulle ha 3500,- for å bestille kort fra Tyskland (som i følge dem måtte lages spesielt til min bil). Bestilte i stedet nytt SD-kort (2020/2021-versjon) på eBay fra England til under 500,- inkl. frakt. Dette kortet ble da 'koblet' mot bilen ved første gangs bruk og fungerer helt uten problemer. Eneste problemet nå er at MB Download Manager ikke lenger fungerer (den gir beskjed om at den må oppgraderes - og linker til en side som bare er for ansatte i MB). Dvs. løsningen ser ut til å være at jeg må kjøpe nytt kort hvert år for å få oppdateringer til kart og software...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now