Guest 2271 Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Nå kommer (endelig) SMS-opplysningstjenesten for kjøretøyer... Send REGNR <registeringnummer> til 2282, og du får følgende opplysninger: - Type bil - Navn på oppført eier og bostedskommune - Sist bilen var EU-godkjent - Eventuell skyldig årsavgift - Omregistreringsavgift på bilen Reportasjen i Fædrelandsvennen Quote
FrodeS Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Nå kommer (endelig) SMS-opplysningstjenesten for kjøretøyer... Send REGNR <registeringnummer> til 2282, og du får følgende opplysninger: - Type bil - Navn på oppført eier og bostedskommune - Sist bilen var EU-godkjent - Eventuell skyldig årsavgift - Omregistreringsavgift på bilen Reportasjen i Fædrelandsvennen Har ikke dette vært lenge? Quote
Håvard Bendiksen Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Jøss, det funker. Huffda, jeg må visst på eu-kontroll snart!! Quote
Thomas Madsen Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Jøss, det funker. Huffda, jeg må visst på eu-kontroll snart!! Skal ikke inn før i oktober jeg.... også skylder jeg 0 i årsavg Quote
Guest 2271 Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Har ikke dette vært lenge? Det har vært ute et pilot-prosjekt - men NÅ gjøres tjenesten tilgjengelig for alle... Informasjon fra Statens Vegvesen Quote
Geggi Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Hehe, det har jeg brukt siden nyttår eller deromkring. Har fått brukt det flere ganger allerede og bl.a. når Morten Engstrøm la ut bilde på forumet her av den der BMW 3'er caben som han så i Oslo. I tillegg ringte jeg til en skrulling som lagde laaaaang kø på E18 da jeg var på vei hjem fra Fredrikstad nylig. Han ble bra paff når jeg sa at jeg lå bak og ville forbi (var mye motgående trafikk). Quote
FrodeS Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 I tillegg ringte jeg til en skrulling som lagde laaaaang kø på E18 da jeg var på vei hjem fra Fredrikstad nylig. Han ble bra paff når jeg sa at jeg lå bak og ville forbi (var mye motgående trafikk). Genialt! Slapp han deg forbi, da? Testet i går, jeg. Det viser seg at min gamle Nissan Patrol, som har hatt en rekke eiere etter meg, har stått avskiltet en god stund og jeg kunne få for vrakpant hvis ting gikk i orden med diverse rettssaker den var innblandet i (puh), har fått ny eier og er blitt eu-godkjent i februar. Forresten litt pussig at vegvesnet bruker ordet "eu-kontroll" når det jo er PKK, og "EU" bare er en slags "slæng". Quote
Håvard Bendiksen Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Skulle likt å se uttrykket i fjeset på den sjåføren som lagde kø! Vi ringte til purken en gang det samme skjedde i Hallingdalen en fredag. De stoppet bilen som lagde køen på Flå og roste oss til og med for innsatsen. Men det hadde vært bedre å ringe rett til bilen. Quote
Geggi Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Ja, vi slapp forbi da han svingte av og inn på en bensinstasjon. Han var veldig taus da jeg forklarte at jeg ville forbi (jeg kjeftet ikke) og fikk ikke sagt så mye annet enn "jeg....eeeeehhh.....jeg visste ikke... eeeehhh...." Han står der sikkert ennå på Shellen Quote
Jens Honoré Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Ja, vi slapp forbi da han svingte av og inn på en bensinstasjon. Han var veldig taus da jeg forklarte at jeg ville forbi (jeg kjeftet ikke) og fikk ikke sagt så mye annet enn "jeg....eeeeehhh.....jeg visste ikke... eeeehhh...." Han står der sikkert ennå på Shellen Konge! :) Quote
Håvard Bendiksen Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Han var veldig taus da jeg forklarte at jeg ville forbi (jeg kjeftet ikke) og fikk ikke sagt så mye annet enn "jeg....eeeeehhh.....jeg visste ikke... eeeehhh...." Det er jo nettopp det som er problemet. Det er veldig mange som ikke ser lenger enn sitt eget panser og de tenker i alle fall ikke på at bilen faktisk er utstyrt med speil. De tar for lite hensyn. Det skaper mange unødvedige og farlige situasjoner. Man ser det hver dag.. Quote
Lorns Stavrum Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 Tror at mange kjører søndastur vær dag og bruker speil til pynt, dette kan jo bli nyttig når det blir mere kjent, spesielt på strekninger med mye møtende trafikk :) Quote
Recommended Posts