Thomas Madsen Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Fikk denne mailen fra ei veninne... Motoren bare stoppet mens jeg kjørte, og ville ikke starte igjen. Det kommer lyd når jeg vrir tenningen, men ikke noe mer. Trolig bensinpumpe eller relee til pumpa ?? Noen andre forslag ?? Bilen har gått ca 400k.... Samt frontrute og vinduspussermotor trengs... Noen som har en ide om hva noe sånt vil koste ?? (ruta kan vel være brukt, eller limes det og er umulig å få av ???) Quote
FrodeS Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Fikk denne mailen fra ei veninne... Motoren bare stoppet mens jeg kjørte, og ville ikke starte igjen. Det kommer lyd når jeg vrir tenningen, men ikke noe mer. Trolig bensinpumpe eller relee til pumpa ?? Noen andre forslag ?? Bilen har gått ca 400k.... Samt frontrute og vinduspussermotor trengs... Noen som har en ide om hva noe sånt vil koste ?? (ruta kan vel være brukt, eller limes det og er umulig å få av ???) Nå skal jeg være skikkelig kranglete, men hu lurer altså på hva som er i veien med en bil som ikke finnes? 230 gikk ut med 1992-modellen. Dette er en 95 sier du. Mener hu 220TE? Quote
Frode Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 kommer lyd når hun vrir på tenninga tyder jo på at bensinpumpa går, det er vel det eneste som lager litt lyd med tenning på, så sjekk lyden selv Thomas... Coil, jordfeil er to ting som slår meg, sjekk jorden til motor og batteri først, bytt kabler om nødvendig. Når det er sjekket ut så er det bare å gå over sikringer, overspenningsrele, ledninger etc, men jeg tror du finner årsaken før den tid.... Frontvindu er det bare en ting å gjøre med, ta bilen til Vinnes bilglass og få satt inn nytt, først som sist, det er limt og er et rent "helvete" å få ut, og få tett ved montering igjen..... Vinduspusser motor er sikker gått pga at vindusviskeren er treg, denne må åpnes og smøres med fett, det står en tråd om dette på forumet så søk litt og du finner svar.... Denne motoren finner du på alle hoggere evt så er det jo ihvertfall 2 hoggebiler tilsalgs her på forumet.... FrodeS: ikke vær så pirkete.... Quote
Thomas Madsen Posted May 30, 2007 Author Posted May 30, 2007 Fikk denne mailen fra ei veninne... Motoren bare stoppet mens jeg kjørte, og ville ikke starte igjen. Det kommer lyd når jeg vrir tenningen, men ikke noe mer. Trolig bensinpumpe eller relee til pumpa ?? Noen andre forslag ?? Bilen har gått ca 400k.... Samt frontrute og vinduspussermotor trengs... Noen som har en ide om hva noe sånt vil koste ?? (ruta kan vel være brukt, eller limes det og er umulig å få av ???) Nå skal jeg være skikkelig kranglete, men hu lurer altså på hva som er i veien med en bil som ikke finnes? 230 gikk ut med 1992-modellen. Dette er en 95 sier du. Mener hu 220TE? trykkleif fra min side, skulle vært 1985, ikke 1995 Quote
Thomas Madsen Posted May 30, 2007 Author Posted May 30, 2007 kommer lyd når hun vrir på tenninga tyder jo på at bensinpumpa går, det er vel det eneste som lager litt lyd med tenning på, så sjekk lyden selv Thomas... Coil, jordfeil er to ting som slår meg, sjekk jorden til motor og batteri først, bytt kabler om nødvendig. Når det er sjekket ut så er det bare å gå over sikringer, overspenningsrele, ledninger etc, men jeg tror du finner årsaken før den tid.... Frontvindu er det bare en ting å gjøre med, ta bilen til Vinnes bilglass og få satt inn nytt, først som sist, det er limt og er et rent "helvete" å få ut, og få tett ved montering igjen..... Vinduspusser motor er sikker gått pga at vindusviskeren er treg, denne må åpnes og smøres med fett, det står en tråd om dette på forumet så søk litt og du finner svar.... Denne motoren finner du på alle hoggere evt så er det jo ihvertfall 2 hoggebiler tilsalgs her på forumet.... FrodeS: ikke vær så pirkete.... Motor går rundt men starter ikke Men skal få sjekket det litt nærmere, var vistnok en mekaniker som hjalp henne hjem som mente det kunne være pumpa... Pussermotor går rundt, men ikke pusseren, så jeg renger med att tennene er spist opp Og mener å ha lest på forumet her att når tennene er spist på den gamle typen så er det bare å bytte motor Koster dette for mye så skulle hu bare hugge bilen sa hu, eneste er att girkassa akkurat har kosta hu 7000kr hos berg ...... Quote
Alexander Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Åpne opp bensinpumpereleet, lodd over, ferdig. I mellomtiden kan du søke litt på forumet, så finner du ut hvilke to pinner du skal koble sammen for å få pumpen til å gå uten releet. Quote
Thomas Madsen Posted May 30, 2007 Author Posted May 30, 2007 Fant noe om det på mercefreaken... mellom pinne 1 og 3 stemmer det ??? han på mercefreaken skrev att han mente det var pinne 1 og 3 men litt usikker.... Quote
SigurdB Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 hadde samme feilen på bilen min. da måtte det byttes tenningsmodul fordi kullstiften i frodelerlokket var helt nedslitt og motstanden mellom fordelerlokket og rotor gjorde sitt til at tenningsmodulet tok kvelden. eller så er det ikke dumt og sjekke div reler for feil. Quote
Thomas Madsen Posted May 30, 2007 Author Posted May 30, 2007 hadde samme feilen på bilen min. da måtte det byttes tenningsmodul fordi kullstiften i frodelerlokket var helt nedslitt og motstanden mellom fordelerlokket og rotor gjorde sitt til at tenningsmodulet tok kvelden. eller så er det ikke dumt og sjekke div reler for feil. Hvordan fant du ut av det ??? feilkode hos BOS eller let og finn ?? Quote
Håvard Bendiksen Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Ta av fordelerlokket og se på oppi lokket på kontaktpunktene og se på rotoren. Ser alle kontaktflatene helt svarte eller rett og slett utslitte ut har du et tenningsproblem. Quote
Recommended Posts