Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har fått ordnet telefonen i bilen min og ønsker derfor å kunne benytte linguatronicen. Har bare bruksanvisning på tysk. I det faget fikk jeg karakteren 1 på gym :lol:

noen der ute som kan hjelpe med en nettadresse elns som kan gi meg en innføring i bruken

Takker på forhånd

Posted

Dra i hendelen og si PHONE, RADIO, CD, osv, og be om HELP under de enkelte...

Uten at jeg har testet det, men Tysk funker smertefritt. Engelsk sånn passe. på Norsk må man visst stave ordene...

Posted

Utrolig tøft å snakke tysk til bilen sin. Hadde vært stilig om man kunne rope "Aufmachen!" til bilen om morran så man kunne slippe den belastningen det tross alt er å åpne bildøra sjøl.

Tror det hadde vært mange nynazister som da hadde shoppa MB... sitte og skrike tyske komando ord til bilen... hehhe ser det for meg..

• 6 months later...
Posted

den var nok kjøpt ny i england og  :lol:

jeg sitter med en som har vært brukt i tyskland.. men begynner å få litt orden på det, utenom at hun ikke skjønner alle talla jeg sier :D

Posted

Er det ikke bare å endre språk til engelsk , på den nye S/W 204 er det mulig å endre språket på lingatronic.

denne har vel en nyere versjon på lingatronic.

vet ikke hva slags versjon du har

larseu

Posted

jaja dette kan dere prate mer om på Gol eller i "på siden" forumet..

jeg har nå en 1998 S210, og det er ganske stor fremgang fra en 1985 190.. så jeg aner ikke hvordan man endrer språk eller om det er mulig.. er jo derfor jeg spør.. men er vel ikke mulig siden folk referer til den tyske ordboken istede for mercedes håndboka..

Posted

Tviler på at det er mulig å bytte språk på denne bilen; Vitoen vi hentet interiøret ditt i hadde kontrollenhet fra USA - følgelig med amerikansk stemme (og uten forståelse for kommandoen 'TV' siden det aldri var en option i USA). Det finnes kanskje noe brukbart på Ebay.co.uk eller no? :)

Jonny; Comand kom ikke før 2000.

Posted

jaja dette kan dere prate mer om på Gol eller i "på siden" forumet..

jeg har nå en 1998 S210, og det er ganske stor fremgang fra en 1985 190.. så jeg aner ikke hvordan man endrer språk eller om det er mulig.. er jo derfor jeg spør.. men er vel ikke mulig siden folk referer til den tyske ordboken istede for mercedes håndboka..

Beklager avsporingen George  :oops: Hvis ingen her vet svaret kan det kanskje være en tanke å ringe til BOS?