Guest ole i Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 har bytta inn min gammle w210 i en nyere s210 og på den er servoen en del tyngre en på den gammle, det satt hvist nok parameter styring på gammle bilen noe det ikke gjør på den nye. da lurer jeg på om noen hvet om det lar seg ordne om det er noe programering eller om jeg må bytte hele pumpa noen som vet? Quote
SigurdB Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 parameter styring er ikke der cruise controll da? ville ha prøvd og bytte servoolje og filter jeg hvilke dekk står det på bilen? Quote
Guest ole i Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 det har nok ingen ting med cruise kontrollen å gjøre nei mercedes leverer med standar servo så kan du bestille om det ønskes parameter styring altså hastighetsavhengi servo,og jeg har hørt en gang i tiden at det kan gjøres noe med på de som ikke har det. Quote
Thomas Madsen Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 Kan jo være gml olje bare da.... Ny olje vil gjøre det lettere, men vet ikke om det er nok Quote
Guest ole i Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 ja kan jo ta å bytte olja vet du hvordan man gjør det thomas? Quote
Trond Roald Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 har bytta inn min gammle w210 i en nyere s210 og på den er servoen en del tyngre en på den gammle, det satt hvist nok parameter styring på gammle bilen noe det ikke gjør på den nye. da lurer jeg på om noen hvet om det lar seg ordne om det er noe programering eller om jeg må bytte hele pumpa noen som vet? ettersom det jeg husker er forskjellen i tannstangen. det er montert en elektriskventil som reduserer/øker trykket etter hastigheten. jeg er litt usikker om det bare er å skifte tannstang og så programere den. Quote
Håvard Bendiksen Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Det kan faktisk være at bærekulene er dårlige også. Det gjør bilen tung på rattet. Quote
Guest ole i Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 nye bærekuler + mye annet i forstillinga så den er teit og fin Quote
Seldal Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 ettersom det jeg husker er forskjellen i tannstangen. det er montert en elektriskventil som reduserer/øker trykket etter hastigheten. jeg er litt usikker om det bare er å skifte tannstang og så programere den. Noen som har svar på dette? om det er mulig å programere hvis du bytter tannstang? Quote
Guest 1042 Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 Har ikke glodd mye på 210 deler i EPC, men i 203 er det også noe ledningsnett som må på plass. Har aldri undersøkt hva som må til på 203 (og ei heller på andre biler) da jeg ennå ikke har savnet det på min 203. Bare helt tilfeldig at jeg har lagt merke til ledningsnett for parameterstyring i 203 katalogen. Quote
Seldal Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 Har ikke glodd mye på 210 deler i EPC, men i 203 er det også noe ledningsnett som må på plass. Har aldri undersøkt hva som må til på 203 (og ei heller på andre biler) da jeg ennå ikke har savnet det på min 203. Bare helt tilfeldig at jeg har lagt merke til ledningsnett for parameterstyring i 203 katalogen. Er sikkert mye samme oppsett, så må nok til med "ekstra" ledningsnett på 210 også:/ Quote
Recommended Posts