Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har et lite dilemma med min mb som jeg lurer på om noen vet av en lur løsning på. Gjelder en 04 E-klasse. Her tidligere i uken fikk jeg ikke åpnet bilen med fjernkontrollen. Den fysiske nøkkelen passet heller ikke i døra. Fjernkontroll fungerte litt senere på dagen heldigvis. Fjernkontrollen sendte, så problemet lå nok hos mottaker i dør. 

Jeg har siden trålet forumet og fant ut at her er det tydeligvis TRE systemer for å åpne/lukke. IR med fjernkontroll. RF med fjernkontroll. Også fysisk nøkkel. Det har tidligere kun vært IR som har virket på min fant jeg ut. Idag har jeg ordnet så RF også fungerer (etter et stjernetips jeg fant på forumet angående skjøtede kabler til antenneforsterkere som irrer av ( https://www.mbentusiastklubb.no/forum/topic/29133-w211-sentrallåsproblemer/ ). Så nå har jeg i det minste TO systemer å lene meg på.

Men jeg skulle nå også gjerne hatt at den fysiske nøkkelen også fungerer. Jeg har forsøkt alle triks i boka i dørløsen (varme, låsolje osv). Nøkkelen jeg har funker i hanskeromlås og låsen i bagasjeromsgulv, så det er tydeligvis den som er riktig til bilen. Mistanken min er jo da at en tidligere eier har byttet lås/ir-mottaker i dør, men da uten å ha fått med nøkkelen som hører med. Jeg har forhørt meg med forhandler, og de kan ikke skaffe ny låsesylinder som passer til den nøkkelen jeg har.

Går det an å ‘tilpasse’ den låsesylinderen jeg har, til den nøkkelen jeg har? Eller må jeg skaffe en annen brukt sylinder/mottaker med matchende nøkkel? Eventuelle andre lure løsninsforslag?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...