Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da har jeg vært der igjen og SUGD til meg informasjon og kunnskap....  :-)

Tok noen bilder mens galskapen sto på... Det er desverre ikke min bil men ett annets medlems bil....

Hadde jeg hatt like fet bil skulle jeg gjort det samme.. Skulle jeg fått hellakert bilen min så vil den også bli pusset ned :-)

Dere får bare hive inn spm om det skulle være noe, har nå vært og fått litt mer inngående info og slikt om dette..

Skal prøve å få tatt meg enda en tur for å lære mer om lakkrens osv... men her er da noen bilder..

meg-01.gif

meg-02.gif

meg-03.gif

meg-04.gif

meg-05.gif

meg-06.gif

meg-07.gif

meg-08.gif

meg-09.gif

meg-10.gif

meg-11.gif

meg-12.gif

meg-13.gif

meg-14.gif

Desverre var det veldig mye støv, derfor ser ikke "speilbildet" ut som det vil når Thomas blir helt ferdig..

Bildene som er tatt er tatt med ett Nikon P4 8mpix cam, men da kun ett sånt lommekamera...

Videre er bilen kun blitt pusset ned (ikke over alt), samt gått over med lammeull og rød pad..

Det som står igjen før bilen er klar er å gå over med meguiars 82 på gul pad, samt 86 dimond cut på svart pad

Voksing og lakkforsegling....  Men det ser da mye bedre ut alt....

• 3 months later...
  • 2 months later...
Posted

Er dette gjort på original lakk? har hørt at de som planlegger pussing av "appelsinhud" i lakk, legger ekstra mange lag med klar lakk. Opptil 15 lag.. skulle gjærne gjort dette med min. Brukte de lang tid på CL'n der?

Posted

Dette er gjort med orginal lakk. Ring til Thomas Huuse (tror det er det han heter, har ikke nummeret her) og få et tilbud, det er ikke noe du bør forsøke å gjøre selv uten mye trening.

Posted

Okei, skal høre med han. Bor i Bodø da.

Hørte med Bodø Bilpleie AS, de mente at det ikke er noe vits da de kommer til å bruke over 20 timer.

Altså ganske dyrt. Hørtes vel overdrevet ut spør du meg da. Går jo selfølgelig ann å øve seg på gamle karosserideler? :)

Posted

Okei, skal høre med han. Bor i Bodø da.

Hørte med Bodø Bilpleie AS, de mente at det ikke er noe vits da de kommer til å bruke over 20 timer.

Altså ganske dyrt. Hørtes vel overdrevet ut spør du meg da. Går jo selfølgelig ann å øve seg på gamle karosserideler? :)

20 timer hørtes drøyt ut, men slik tar tid ja. Ønsker man å lære seg bilpleie så er det ikke dumt å dra til en høgger og kjøpe/få noen panser, dører o.l. Men du må også ha endel utstyr. Slipepapir, polermaskin med varierte pad'er og lakkrens av forskjellig styrke. Man må også ha et øye for detaljer, være svært nøye og ha god tålmodighet. Det er ingen snarveier til et godt resultat.

Posted

Joda ting tar tid. Har en venn som har drevet med lakkrens og slikt et par års tid, så vi kan sikkert bynne å øve på pussing :P Etter en del øving tenker vi i hovedsak på større flater som panser og bagassjelokk, ting som heller er "lettere" å ikke ødelegge :)

Posted

Joda ting tar tid. Har en venn som har drevet med lakkrens og slikt et par års tid, så vi kan sikkert bynne å øve på pussing :P Etter en del øving tenker vi i hovedsak på større flater som panser og bagassjelokk, ting som heller er "lettere" å ikke ødelegge :)

tar nok fort 20 timer ja. ARS kjørte jo rett hjem fra lakering og fant fram pussesakene :-)

Og ifølge disse gutta er det mer enn nok klarlakk på en MB til att man kan fjerne en good del... det er jo også "ujavnhetene" som skal fjernes, ikke alt...

Selv har jeg ikke turt men....

• 2 weeks later...