Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nyanskaffet SLC 

- Ny i Norge juni 1972

- 350SLC manuell

- 3 eiere siden ny

- 118000km

- Karosseri restaurert 2005

 

Jeg overtok bilen i februar 21 og ønsker å holde den original samt alle funksjoner i orden. Noen utfordringer fulgte bilen:

- Vindusspyler defekt

- Førerstol låst i posisjon

- Radio uten lyd

- Lekk radiator

 

Prosjekter tas fortløpende og skal forsøke huske å poste her tidvis.

 

Mvh

Kriff

20210308_110505.jpg

20210308_110546.jpg

IMG_2938.jpg

Posted

Først ut:

Radiator.

 

Demontert og levert Grenland Radiator og Sveis. De restaurer radiatoren med nytt register.

 

Innkjøpt alle nye radiatorslanger, klemmer og foringer.

20210309_204932.jpg

20210310_105913.jpg

Posted

Det ser jo ut som du kan vekke de døde med de hornene foran der!!

 

Pen bil. Omgivelsene var ikke så værst de heller.  Det ser ut til å være et sunt miljø 😁

Posted

Stian:

Hornene er får i ulveklær og skal byttes ut til original tute.

Det er et meget sundt miljø. Stuttgart produkter hele veien 👍

 

Syversen:

4 gir forover og et bakover. 

Langsteget kasse, men jeg har selv ikke testet i 110 på E18 ennå. Får komme tilbake på det. Min forrige 190E 2,0 med 4 gir manuell hadde det fint i 160 nedover i Europa, toppet da 195km/t. SLCn er oppgitt til 200, så er vel noenlunde likt vil jeg tro. 

20210308_215519.jpg

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Byttet lyktepusserblad.

 

Ankommet Becker Mexico.

Prosjektet er å holde det så originalt som mulig, men å inkludere en DAB modul koblet via FM antennen. Skjult opplegg, vurderer å ofre innmat i askebeger...

 

 

20210319_184353.jpg

20210319_183401.jpg

received_172804624659004.jpeg

Posted (edited)

Tipper at under den svarte blindpluggen er det en god gammeldags inn/ut over en såkalt din-plugg.

Finnes tilgjengelig på ebay et sett som passer der med overgang til en vanlig 3,5mm jack. Så der kan du ta inn en dab

 

edit: Noe slikt kanskje? Det finnes forskjellige din-plugger, så sjekk for 5 eller 7-pins, osv

 

https://www.ebay.de/itm/BECKER-EUROPA-STEREO-RADIO-7-PIN-Din-AUXILIARY-INPUT-FOR-ANY-MP3-MUSIC-PLAY/302059176951?hash=item46542143f7:g:uYoAAOSwEyVbfeO3

Edited by tommern57
Posted

Kjøpt bugspoiler av hyggelig mercedes eier. 

Frontblekket på bilen har hull fra fabrikk, så den ble nok byttet i 2005 da karosseriet ble restaurert. 

 

 

 

 

20210323_191254.jpg

Posted
On 24.3.2021 at 19.48, Stian said:

Oi!

De er vel ikke så lette å få tak i. Det virker stort sett som om det er MOPF type som er til salgs.

Dette er en NOS - aldri stått på bil, kom i original emballasje. 

Hører jo ikke til årgangen, men synes den sitter helt riktig på denne. Spesielt siden den er sort tror jeg. 

Posted
On 27.3.2021 at 13.41, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Har du delenummer på disse lyktepusserene? Ser det er det originalt på min, men mangler disse

 

Lyktepusserne stod der. Kun gummien jeg byttet. 

Ikke lett å få tak i, men på ebay uk fant jeg disse:

20210328_214411.jpg

  • Like 1
Posted

Ny restaurert radiator og kjøleslanger montert, testet ok. 

 

Radiator har fått nytt register, glassblåst og lakkert. Benyttet Grenland Radiator og Sveis. En meget rar opplevelse sett fra kundeperspektiv. Alt ble til slutt ok, men først monterte de radiatoren speilvendt. Deretter en flau "såkalt profesjonell fagmann" som kom med trusler etter at jeg satt spørsmålstegn ved nivået til kvalitetssikring. Radiatoren er tett og ser ok ut, men bærer preg av hastverk. 5200,- kostet herligheten. 

20210326_143737.jpg

20210327_112456.jpg

Posted (edited)

Jeg har arkivert et bilde for lenge siden, jeg husker ikke om det er noe spesielt med disse lykteglassene, men de var tydeligvis å finne på modeller for det franske markedet. En grunn var det vel at jeg tok vare på det, men hva? Kanskje dere får noe ut av det?

 

franske_baklykter_350SLC_bysantzgold.jpg.37de4064fcbc5bfdea0c8477a40f8fb3.jpg

 

Med vennlig hilsen, Olaf

 

Hmm, kanskje det mangler ryggelys?

"Nous ne conduisons jamais en arrière de toute façon !" (Vi kjører likevel aldri bakover!)

Edited by Olaf

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...