Kriff Posted March 12, 2021 Posted March 12, 2021 Nyanskaffet SLC - Ny i Norge juni 1972 - 350SLC manuell - 3 eiere siden ny - 118000km - Karosseri restaurert 2005 Jeg overtok bilen i februar 21 og ønsker å holde den original samt alle funksjoner i orden. Noen utfordringer fulgte bilen: - Vindusspyler defekt - Førerstol låst i posisjon - Radio uten lyd - Lekk radiator Prosjekter tas fortløpende og skal forsøke huske å poste her tidvis. Mvh Kriff
Kriff Posted March 12, 2021 Author Posted March 12, 2021 Først ut: Radiator. Demontert og levert Grenland Radiator og Sveis. De restaurer radiatoren med nytt register. Innkjøpt alle nye radiatorslanger, klemmer og foringer.
Stian Posted March 12, 2021 Posted March 12, 2021 Det ser jo ut som du kan vekke de døde med de hornene foran der!! Pen bil. Omgivelsene var ikke så værst de heller. Det ser ut til å være et sunt miljø 😁
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 12, 2021 Posted March 12, 2021 Gratulerer så mye! Samme årgang som min slc. Hvor mange gir er det på den når det er manuel? Å hvordan er turtallet? Ser fin ut, flott kombinasjon 👍
Kriff Posted March 12, 2021 Author Posted March 12, 2021 Stian: Hornene er får i ulveklær og skal byttes ut til original tute. Det er et meget sundt miljø. Stuttgart produkter hele veien 👍 Syversen: 4 gir forover og et bakover. Langsteget kasse, men jeg har selv ikke testet i 110 på E18 ennå. Får komme tilbake på det. Min forrige 190E 2,0 med 4 gir manuell hadde det fint i 160 nedover i Europa, toppet da 195km/t. SLCn er oppgitt til 200, så er vel noenlunde likt vil jeg tro. 1
Kriff Posted March 20, 2021 Author Posted March 20, 2021 Byttet lyktepusserblad. Ankommet Becker Mexico. Prosjektet er å holde det så originalt som mulig, men å inkludere en DAB modul koblet via FM antennen. Skjult opplegg, vurderer å ofre innmat i askebeger...
Kriff Posted March 21, 2021 Author Posted March 21, 2021 15 hours ago, tommern57 said: Ta et bilde av den radioen fra baksiden
tommern57 Posted March 21, 2021 Posted March 21, 2021 (edited) Tipper at under den svarte blindpluggen er det en god gammeldags inn/ut over en såkalt din-plugg. Finnes tilgjengelig på ebay et sett som passer der med overgang til en vanlig 3,5mm jack. Så der kan du ta inn en dab edit: Noe slikt kanskje? Det finnes forskjellige din-plugger, så sjekk for 5 eller 7-pins, osv https://www.ebay.de/itm/BECKER-EUROPA-STEREO-RADIO-7-PIN-Din-AUXILIARY-INPUT-FOR-ANY-MP3-MUSIC-PLAY/302059176951?hash=item46542143f7:g:uYoAAOSwEyVbfeO3 Edited March 21, 2021 by tommern57
Kriff Posted March 24, 2021 Author Posted March 24, 2021 Kjøpt bugspoiler av hyggelig mercedes eier. Frontblekket på bilen har hull fra fabrikk, så den ble nok byttet i 2005 da karosseriet ble restaurert.
Stian Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 Oi! De er vel ikke så lette å få tak i. Det virker stort sett som om det er MOPF type som er til salgs.
Kriff Posted March 25, 2021 Author Posted March 25, 2021 On 24.3.2021 at 19.48, Stian said: Oi! De er vel ikke så lette å få tak i. Det virker stort sett som om det er MOPF type som er til salgs. Dette er en NOS - aldri stått på bil, kom i original emballasje. Hører jo ikke til årgangen, men synes den sitter helt riktig på denne. Spesielt siden den er sort tror jeg.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 27, 2021 Posted March 27, 2021 Har du delenummer på disse lyktepusserene? Ser det er det originalt på min, men mangler disse
Kriff Posted March 28, 2021 Author Posted March 28, 2021 On 27.3.2021 at 13.41, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Har du delenummer på disse lyktepusserene? Ser det er det originalt på min, men mangler disse Lyktepusserne stod der. Kun gummien jeg byttet. Ikke lett å få tak i, men på ebay uk fant jeg disse: 1
Kriff Posted March 28, 2021 Author Posted March 28, 2021 Ny restaurert radiator og kjøleslanger montert, testet ok. Radiator har fått nytt register, glassblåst og lakkert. Benyttet Grenland Radiator og Sveis. En meget rar opplevelse sett fra kundeperspektiv. Alt ble til slutt ok, men først monterte de radiatoren speilvendt. Deretter en flau "såkalt profesjonell fagmann" som kom med trusler etter at jeg satt spørsmålstegn ved nivået til kvalitetssikring. Radiatoren er tett og ser ok ut, men bærer preg av hastverk. 5200,- kostet herligheten.
Olaf Posted March 28, 2021 Posted March 28, 2021 (edited) Jeg har arkivert et bilde for lenge siden, jeg husker ikke om det er noe spesielt med disse lykteglassene, men de var tydeligvis å finne på modeller for det franske markedet. En grunn var det vel at jeg tok vare på det, men hva? Kanskje dere får noe ut av det? Med vennlig hilsen, Olaf Hmm, kanskje det mangler ryggelys? "Nous ne conduisons jamais en arrière de toute façon !" (Vi kjører likevel aldri bakover!) Edited March 28, 2021 by Olaf
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now