Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. All elektronikk i førerdøren på min 2009 C200T CDI har nå tatt kvelden. Prøver å forklare så detaljert jeg kan.

Det startet for litt siden da jeg satte på tenningen og startet opp - da kom det et lite rabalder av klikkelyder, knappelysene i hele bilen flashet raskt. Dette skjedde så fort at jeg kun klarte å registrere noe av det i de millisekundene dette skjedde på. Det kom også en feilmelding i displayet som jeg dessverre klikket vekk ved Ok-knappen i samme øyeblikk, da jeg hadde for vane å gjøre det pga en annen feilmelding om at parklys ikke fungerer (det fungerer forresten).

Etter dette fungerte dørlåsen bare av og til i førerdør (alle andre dører fungerer). Deretter forsvant lysene og funksjonene i vindusheisknappene/speil. Til slutt litt senere er det ingenting i døren som fungerer, verken lås, speilvarme eller blinklyset. Når jeg blinker til venstre, er tikkelyden veldig rask i takt med lyset i displayet, som om et rele er gåen (til høyre er alt normalt). Blinklys fremme og bak på venstre side blinker normalt, men speilet er dødt.

Håper det er noen kloke hoder som kan gi en liten pekepinne om hva dette kan være. Har tenkt tanken om brudd på kabler/jordingsfeil, men det er bare amatørsynsing fra min side. Antar jo at feilsøking hos verksted er veien jeg nok må gå, men håper dette er et kjent problem for noen her inne. Takker for svar.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...