Jump to content

Recommended Posts

Posted

En kjenning av meg spurte meg om hvor lenge en bør vente med å vaske bilen etter henholdsvis lakkering og polering av bilen. Som om jeg visste det....? Jo, men er ikke du med i en bilklubb da? Joooo, jeg skal sjekke på forumet, sa jeg.  :)

Anyone?

Posted

Vask etter lakkering:

Man bør vente et par timer etter at blilen er lakkert. altså til den er blitt kald igjen etter tørking, og tørk den tørr ikke la vanndråpet tørke opp på den ferske lakken, og unngå de råeste avfettingene de første dagene, (sjelden nødvendig på en nylakkert bil)  :D

Etter boning aner jeg ikke, står vel noe om det på databladet til det angjeldene produktet.

MVH.

Henning.

Posted

Der jeg har fått høre er at en bør vente i 2-3 uker efter lakkering med å vaske bilen med kjemikaler/sterk såpe. Man skal helst til å begynne med spyle bilen oftere med rent vann. Så efter 2-3 uker sterkere saker. Det samme er vasking av bilen efter polering.

:) Det er en bra link her,det står omtrent alt om bilpleie. Det er skrevet på Engelsk, mye lesing  :shock: mye  bra stoff her :)

http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/guides.html