Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lurer litt på å hive ut plexiplatene og legge på film. Det ser ut til at jeg må ut med høyre sideruta bakerst samt bakruta, og rutene i bakdørene er jo relativt grreie å få ut. Jeg har lagt på film en gang før, uten at det var noe hokus pokus, men det er en del år sida.

Hva med den ruta jeg ikke tar ut? Kan den sotes med ruta i? Får man et firma til å ta sånt billig, eller er de kun interessert i hele jobben?

Hva med varmetrådene i bakruta? Er det køddent å få det kurrant der?

Hva slags film bør en bruke? Noe i veien for å bare handle billig på 'tema?

Posted

Som jeg sa i går blir billigfilm fra 'tema og 'xtra og slikt forferdelig fort ripete. Den er dog billig, men hvorfor spare nå? Da må du jo gjøre jobben om igjen siden... Bedre å skaffe en bra film fra 3m f.eks. Kanskje det er mulig å kjøpe på Ebay eller en eller annen webshop. Si i fra hvis du finner noe, jeg er interessert også. :lol:

Posted

:)har hørt at det blir lakkert med klar lakk på hevbare ruter, neglelakk evt vanlig klarlakk som forsegling av kantene oppe og nede, har ikke gjort dette selv, skal også legge film bak i stv, har også hørt bruk av hårføner (varmluftspistol) for at filmen skal ligge godt inntill varme trådene,

noen som har noen andre bedre tips? :D

Posted

Jeg har sannsynligvis en ny partner på gang i Stavanger vedr. solfilm og bilpleie.

Jobber med saken. (hjelper kanskje ikke dere i Oslo og andre steder, men...)

Posted

Jeg har sannsynligvis en ny partner på gang i Stavanger vedr. solfilm og bilpleie.

Jobber med saken. (hjelper kanskje ikke dere i Oslo og andre steder, men...)

Joda. Hvis vi kan kjøpe kvalitetsfilm til en grei penge der, så.

Det må vel være noen her som har lagt sotefilm selv, eller setter alle det bort?

Jeg var en tur hos ei sjappe like bortenfor jobben og fikk tatt noen steinsprut. Der driver de også med film. Da jeg var der satt de med ei fil og filte kanten øverst på ei forrute. Så veldig bra ut.

Posted

Har selv montert på sideruter selv på forskjellige biler med bra resultat, men aldri turt å prøvd på bakruta.

Hørt en bør dele opp filmen i 4 deler, og lappe over ved varmetråder. Funker sikkert fint det, når man tar ut ruta først.

Riis Bilglass soter vel temmelig billig, er vel en 3-4 tusen for 3 ruter, kan vel regne med 1lapp pr rute i tilliegg, men da kan en også ta opp og ned vinduet uten at sotingen faller av.

Kan jo også brenne rutene, men koster vel litt mer tenker jeg.

Har adri hatt problemer med de "billige" filmene en får på tema og slikt, men har klart å bruke 3meter med film på en siderute. Skal jo ha det pent også.

Det med neglelakk funker de første gangene en tar opp og igjen vinduet. Det slites jo av fort, gjelder nok også klarlakk.

Har prøvd å legge filmen over kantene på ruta før, men uten hell da det ikke vil feste seg der.

Så skal man sote, bør man trene og ha god tid og mye film. Eller noen lapper til overs og Bilglass butikk i nærheten ;)

Posted

Riis Bilglass soter vel temmelig billig, er vel en 3-4 tusen for 3 ruter, kan vel regne med 1lapp pr rute i tilliegg, men da kan en også ta opp og ned vinduet uten at sotingen faller av.

Mulig det er billig for jobben, men sååå mye er det ikke verdt å få litt mørkere ruter.

Venter og ser hva det blir ut av avtalen Geggi jobber med. I mellomtiden har jeg bestilt meg film til å dekke fronten på bilen. 500,- for 0,6 kvm. Ikke billig, men så er det da også med 10 års garanti mot missfarging.

Posted

Jeg vil ikke si at 3-4 tusen er billig for 3 ruter. Jeg betalte 4' for 7 ruter. Med livstidsgaranti. Syns det var greit. Og veldig greit når filmen skal på en stjernebil som varer evig..  :D

@ FrodeS

Er det klar film du har bestilt, eller er den i bilens farge? Hvor bestilte du den?

Posted

Jeg vil ikke si at 3-4 tusen er billig for 3 ruter. Jeg betalte 4' for 7 ruter. Med livstidsgaranti. Syns det var greit. Og veldig greit når filmen skal på en stjernebil som varer evig..  :D

@ FrodeS

Er det klar film du har bestilt, eller er den i bilens farge? Hvor bestilte du den?

Hvor fikk du gjort dette ???

Bare sort eller tar dem farger også ??

Posted

@ FrodeS

Det er klar film. Tanken er å kle inn fronten av panseret og hele fangeren med det. Kanskje også hjulbuene og deler av kanalene. Har også bestilt meg skvettlapper, så kanskje det blir litt mindre steinsprut i fremtiden. Får heller være at det ikke ser helt bra ut. Bedre enn masse steinspruter.

Filmen har jeg bestilt fra www.paintprotection.com . De har sluttet å drive med det på heltid. Det er visst mer bi-gesjeft nå, og de monterer ikke, bare selger filmen løst fikk jeg beskjed om.

Posted

Jeg har brukt FilmLars. Kjempetrivelig kar som holder til i Bentsebrugt 13 i Oslo. Knallbra service! Og perfeksjonist.