Guest Ronny Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 Har akkuratt kommet over en 500 SEL, kan få den for ca 50 000kr tenker jeg, den har stått i 4 år, den har alt tenkelig utstyr bla. svart skinn, el. bakseter og hydraulisk høyde regulering. Det som er galt med den er at nivåreguleringen ikke er helt riktig, den løfter seg ikke sånn som den skal, ulikt foran å bak å litt sånn forsjkellig, eieren sier at det bare er å få justert stagene riktig i forhold til spaken inne i bilen og fylle på ny nivåregulerings olje så skal det være i orden igjen. Bilen har gått 180.00 garanterte KM. Hva tror dere om dette? et godt kjøp eller? Mvh. Ronny Quote
Joakim Bjerkmo Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 det høres ut som et godt kjøp!!skikkelig feit bil da.ordentlig mafia bil! vis ikke problemet er mer avansert er det jo en easy fix! lykke til! mvh joakim Quote
Alexander Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 Jeg ville tenkt meg om både 3, 4 og 5 ganger før jeg kjøpte en bil som har stått i 4 år. Regn med masse tull. Quote
Rolf Åge Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 er enig med alexander, litt skeptisk når den har stått i 4 år for en bagatell? men det må du vurdere.. de er skikkeli mafia Quote
Guest Ronny Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 JEg har prøvd bilen en liten tur, motoren startet med en gang, den gikk som en drøm, alt el, fungerte som det skulle, den var omlaklert for 2år siden. Noen som har peil på åssen en justerere det nivåreglerings greiene, dere skjønner at når han kjøpte bilen så fungerte den helt strøkent, men så kjørte han i en fortauskant så han måtte bytte noe greier bak, da rant alt oljen ut, så har han ikke rotet noe mer med den fordi han driver å selger å kjøper mercer til daglig så denne har kommet litt baki leksa. Quote
FrodeS Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 JEg har prøvd bilen en liten tur, motoren startet med en gang, den gikk som en drøm, alt el, fungerte som det skulle, den var omlaklert for 2år siden. Noen som har peil på åssen en justerere det nivåreglerings greiene, dere skjønner at når han kjøpte bilen så fungerte den helt strøkent, men så kjørte han i en fortauskant så han måtte bytte noe greier bak, da rant alt oljen ut, så har han ikke rotet noe mer med den fordi han driver å selger å kjøper mercer til daglig så denne har kommet litt baki leksa. Mener du å si at det er firhjuls nivåregulering på denne? Visste ikke at man kunne få det på dem. Hvis det er "vanlig" nivåregulering, så er det skrevet en del om det både her, og på www.mercefreaken.com . Det er ikke noen hokus pokus. Quote
Alexander Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 Biler er laget for å brukes, ikke lagres. Det er ille nok å la bilen stå en hel vinter, tenk på hva som skjer på 4 år. Men, det er jo ditt valg. Quote
FrodeS Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 Biler er laget for å brukes, ikke lagres. Det er ille nok å la bilen stå en hel vinter, tenk på hva som skjer på 4 år. Men, det er jo ditt valg. Hva er det som blir så ødelagt av å stå noen år, da? Bare lurer, jeg. Quote
Hauk Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Alt kommer jo ann på lagringsstedet, men...... FUKT! Elektriske feil dukker opp etter hvert. Bakbremser har en tendens til å henge seg. Dårlige bremserør. Foringer som plutselig går i oppløsning. MEN, det er jo bare å gå over bilen med god tålmodighet og se hva som kan skje om noen uker etter sjøpet. Alt kan fikses, vil jeg tro. Quote
Alexander Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Pakninger tørker ut, det er det største problemet. Bilene begynner å lekke som siler noen ganger. På AMGen jeg hadde skar servopumpa seg og bremseklossene bak hang seg på etter vinterlagring. Quote
CHARLIE Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Dette høres ikke ut som bare en bagatell. Da hadde vel ikke eieren latt bilen stått i 4 år?? Et annet spørsmål er jo hvorfor har han ikke skiftet/reparerte dette i forbindelse med at han koster på masse penger i omlakkering?? Hvis det bare er en justeringssak, så vil jeg tro at han sannsynligvis hadde gjort/fått gjort dette slik at han kunne få glede av bilen som han kostet på hellakkering. I stedenfor så lar han bilen stå i 2 år til etter den kommer tilbake fra lakkering?? Her ringer det ihvertfall noen bjeller hos meg. Dette MÅ du få sjekket opp skikkelig før du eventuelt kjøper bilen. Lån med deg bilen og få den inn til nærmeste MB verksted for å få vite eksakt hva som er galt og ikke minst få et pristilbud på hva det koster å få fikset. Reperasjoner på et slikt system kan fort komme til å koste deg mer enn hva eieren forlanger for bilen!!! Som du selv sier så driver denne nåværende eieren med Mercedes til daglig, så regn med at han nok vet hva som er problemet og hva det kan koste å få fikset. Alexander har rett i at det kan dukke opp masse feil etter 4 år uten bruk. Om ikke akkurat med en gang, så kommer feilene på løpende bånd. Jeg vet om flere tilfeller av biler som har "stått ihjel"!! Quote
Guest Ronny Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Ja bilen har 4hjuls regulering, samme som Citroen, tror systemet er helt likt. Bilen går opp å ned som bare det, med ikke riktig i forhold til spaken og fram og bak går ikke likt Quote
FrodeS Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Ja bilen har 4hjuls regulering, samme som Citroen, tror systemet er helt likt. Bilen går opp å ned som bare det, med ikke riktig i forhold til spaken og fram og bak går ikke likt Ville tatt en telefon til Simen hos Stjerneservice (www.stjerneservice.no) , mulig han har vært borti det. Quote
Joakim Bjerkmo Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Spør om du får ha bilen en dag å prøv den,vask motoren helt. følg med på lekksajer etter litt kjøring. få den opp på bukk og sjekk foringer osv. da finner du ut det meste.. trenger ikke være noe tull bare fordi den har stått ei stund. mvh joakim Quote
Alexander Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Han vil ikke merke alle konsekvensene av 4 års ståing på en dag. De vil komme gradvis. Jeg vil ikke fraråde deg å kjøpe denne bilen. Er den rustfri og nylakkert er det kanskje faktisk smart. Men tenk nøye igjennom hva du gjør. Et godt eksempel er en kompis av meg som solgte en 123 som hadde gått 80 000 km og hadde stått et par år. Damen som kjøpte den hadde et sant helvete med dennne bilen siden den begynte å lekke og alle mulig slags småfeil oppsto. Den var dønn strøken når han solgte den... Quote
Recommended Posts