G-Man Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Velfungerende, relativt nyflushet automatisk girkasse har skiftet silkemykt inntil i dag. Nå hugger det til når jeg setter den i Drive, og den nekter å gire videre (kun 1. gir og Revers som fungerer). Ikke lenger mulig å skifte gir manuelt. Ingen feilmeldinger, ingen endring etter å ha koblet fra batteriet. Noen som har en mistanke om hva dette kan være?
Simen Arntsen Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Korleis er den flusha? Flushing på feil måte kan skade gearkassen. Uansett er det diagnosemaskin som må til i første omgang. Gearkassen har gått i nødmodus, og det ligg feilkode lagra som kan indikere kva som er gale.
G-Man Posted March 1, 2021 Author Posted March 1, 2021 Takk for svar. Ble flusha på verksted som er Mercedes-spesialister, og har gått 50.000 problemfrie kilometer etter det.
Jan S Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Kan dette være et batteri som ikke leverer nok spenning? Mener å ha lest flere steder at et batteri som er i ferd med å gå i kne kan føre til bla. slike problemer og andre. Kjenner dessverre ikke det tekniske her.
Simen Arntsen Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 (edited) Ok. Da bør det ha blitt gjort rett. Det som ofte er problemet når dette skjer er defekt turtallssensor i gearkassen. Det vil avlesingav feilkode i tilfelle avdekke. Det kan og vere mange andre ting, og umulig å sei uten at du først les ut feilkodar. Eg trur du vil merke dårlig batteri på andre ting lenge før gearkassen. Eg har i alle fall aldri hatt problem med 722.6 ved dårlig batteri. Edited March 1, 2021 by Simen Arntsen
G-Man Posted March 2, 2021 Author Posted March 2, 2021 Takk for svar. Har funnet et verksted som kan lese feilkoder, skal gi en oppdatering når jeg vet mer. Har vært i kontakt med 4 ulike verksteder, og har fått 4 ulike tips på hva problemet kan være, så dette skal bli interessant! Har tidligere hatt brudd i en ladekabel og kjørt bilen tom for strøm uten at det ga problemer med girkassa, og nå har den både ny dynamo og nytt batteri, så tror kanskje ikke det ligger der.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now