Jump to content

Uling i diff på 230


Fredrik D.

Recommended Posts

hei,

 

På CE'n min nå så begyner det å ule veldig nå, er så jævlig irriterene. Men det er liksom ikke sånn "hvining" det er ujevnt, liksom at dt går med hjulet:S hvis noen skjønner :P

 

Så tenkte at jg skulle skjekke olja på diffen, fikk skrudd ut proppen, kom ingeting ut, det skal det vell ikke heller. Prøvde å stikke fingern inn, kjente ikke no olje, prøvde å stikke fingern nedover å kjenne, bare søl på siden men kunne ikke kjenne no flytene olje :shock:

 

Så da lurer jg, er det ikke sånn at olje nivået skal ligge kant i kant md dt hullet? Kjøper jg olje på thorshov? Hvordan type?

 

Takker for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Oljenivået skal ligge kant i kant med det øverste påfyllingshullet. Du kan i hvertfall være helt sikker på at du har funnet årsaken til ulydene i diffen din... Sannsynligvis har du hatt svetting i lang tid, noe som har ført til at den har gått tom for olje. Undrer meg at du ikke har hørt noen lyder før nå.

Link to comment
Share on other sites

Fikk tak i olje i stad, fylte på og dt bare rant ut igjen. Så da må dt jo være fult? Men det er ingen forskjel. Men ulingen er litt fra og til, mest om morran når jg skal på jobb og dn er ordentlig kald. Men noen ganger er ulingen der og andre ganger ikke:S

 

Jg tok ut dn proppen som er midt på ca, på siden hvor eksoen er. Er dette riktig???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...