Jump to content

rustgarangti på w210 ?

Recommended Posts

Guest Vegard Friksen
Posted

Hei! 

Har spørt tidligere tråd sammen med andre spørsmål.. men dorlig med svar på det om w210..

så får prøve i egen tråd om det :)

Lurer på å dra å se på 2002mod 220CDI i helga å lurer på hvordan er det med rustgarangti.. er det 30år på en sånn 210 eller er det 211 det er det bare på? 

Er byttet 3 dører å lakkert bakluke på garangti nå.. men er dem nye dørene noe bedre a?

//Vegard

Guest Vegard Friksen
Posted

Okay okay..

Får ringe å høre me bilskadefirmaet som tar skadene for bertel o sten i morgen vs jeg får tid å spørre dem om di nye dørene er noe bedre for rust da..

Guest ole i
Posted

her skal du få en hvis peke pinne jeg er vel ikke noe spesialist men har hatt 6 w210,og jeg må jo si at det er en kjemmpe bil ikke noe å si på de

for utenom rusta.Da skal jeg begyne med min erfaring og det er at er jobben bra gjort er ikke dette et problem i etter tid,

men dersom jobben er gjort hastigt og slurvete må det taes igjen noe jeg bare har opplevd på den ene bilen min en 1996 mod.

de plassene de ruster på er vesentlig karosseri rust dvs dører skjermer tak osv noen få har fått ødelagte gulv dette er som regel import biler

som ikke er blitt etter behandlet,de plassene du vil finne rust med sikkerhet er under gummilist på toppen av dørene,under bakluka v skilt lys og åpneren og hjulbuene.Men mercedes har innsett problemet og gjør noe med det noen har hatt det litt trøbblete for å få det gjort for min egen del har det gått fint,den forige w210 bilen min blei behandla 2004 og var til sjekk hos naf da jeg solgte den nå i februar og den var rust fri og fin.er nå i dialog på en 2002 s210 e 220 cdi skal inn etter ferien så da blir den og bra.de har foresten slutta å bytte dører de blir sandblåst lakkert og behandlet

dette er ikke dårligere en nye dører så vet du det.Men husk mercedes har fått mye negativ omtale for det er et status bil merke,her i hallingdal har de

et uavhengigt verksted som tar seg av jobben og lakkereren der har i korte trekk fortalt meg om en god del andre merker som og ruster etter kort tid.

ok da har vel jeg skravlla nok her så takk for meg...

Guest Vegard Friksen
Posted

Takker å bukker for svar :)

Ser du skriver at dem bare sandblåser dem..det holder nok så lenge jeg har den..men å få blåst skikkelig ned i porene er ikke lett..

Begynner å bli ganske skeptisk på å handle 02mod 220CDI igrunn.. får se..

Nesten bedre å koste på den gamle 250D 50 lapper i nyere motor å gir osv, å smile å tut å kjør jo..

Legger med et bilde her av den..kansje noen kjenner til den? går i oslo..

87_-1019355120.jpg

Guest ole i
Posted

ja riktigt at de sandblåser men de bruker en epoxy grunning i tilleg og da skal det ikke begyne å ruste igjen,

så da får vi vel tro dem på det når de sier så :D