Guest 300e Twinturbo Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Heisann e de nåken som har vært borti godkjenning av 300 turboprosjekt? Har skaffa meg Twinturbo kit som er planen å få montert, men vil så gjerne få det godjent for den offentlige vegen... Nåken tips? Nåken som veit ka som må gjørest?? Bremser? Oppheng? Drivverk? Veit AMG bygde 300e om til 6,0L V8 på 375hk., men veit ikkje ka som blei gjort på den! Kitet mitt skal være godt for 350hk. Har nåken bilder av Turbokitet her: Eksos+++ Turboene+++ Quote
SigurdB Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Tørr jeg spørre hvor du bestillte dette kittet hen og pris på det? Bør nok i allefall satse på 500 bremser samt stag. Quote
bska Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Regner med dette er det kittet som selges i UK. Myyye for pengene. Godkjenning, dvs stempla i vognkortet krever nok en del forberedelser og dokumentasjon + et biltilsyn som kan vurdere etter sjønn. Slå opp på trim-4-eldre.com og søk i forumet der etter godkjenning. Du finner nok noen tips der. Teknisk sett bil det være en fordel om du henter komponenter fra større modeller eller andre MB modeller. Blir liksom litt lettere for tilsynet som skal vurdere. 300e bør kunne håndtere 350hk, men du bør nok gjøre noen mods alt etter hvor god stand bilen er i. Det vil være en fordel å bytte rådelagre og toppakning dersom bilen er kjørt mer enn 200' Quote
Guest 300e TwinTurbo Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Tørr jeg spørre hvor du bestillte dette kittet hen og pris på det? Bør nok i allefall satse på 500 bremser samt stag. Eg fikk tak i det hos mercedes i beaconsfield i england måtte betale 1175 pund(ca14000nok) + frakt Det er Turbotechniks som har laget dette kittet. ble nevnt at org. oppsett så skulle de yte 325hk+ Quote
bska Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Fint om du kan dele litt info om turboene, brand, type, A/R på kompressor og turbin...... Quote
Guest 300e Twinturbo Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Fint om du kan dele litt info om turboene, brand, type, A/R på kompressor og turbin...... Turboene e Garret T2, men har tenkt å bytte disse ut med T25, evnt T28. har ikkje meir info om dei turboane som fulgte med akkurat nå... men skal legge ut meir info om kittet så snart som muligt. Quote
Alexander Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Jeg har lest om dette kittet mange ganger, så det er kult at noen har slått til og kjøpt et! På tide å skaffe en turbomanifold til M102 motor nå merker jeg... Quote
Frank O Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Hmmm..... Dette såg kjendt ut, hehe. Veldig masse for pengene. Quote
Guest Vegard Friksen Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Hei!! Kjempe tøfft prosjekt!! Men åssen blir det med bensin å luft å tenning..skal du kjøre skikkeli datasprut på den eller? Lykke til //Vegard Quote
Guest 300e Twinturbo Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 Det fulgte med ekstra dyser montert i innsprutningshodet, med tenningsforskyver som regulerest ved en trykksensor i innsuget.. har planer om å bygge om til datasprut senere Quote
Joakim Bjerkmo Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 er det med tillegsprut hjerner og hele pakka? noen som har prøvd dette settet?funker det bra?hvor mye trykk lader turboene? mvh joakim bjerkmo Quote
Joakim Bjerkmo Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 hvor kan man komme i kontakt mede de som selger disse kittene?? det FRISTER for å si det mildt! Quote
Frank O Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 er det med tillegsprut hjerner og hele pakka? noen som har prøvd dette settet?funker det bra?hvor mye trykk lader turboene? mvh joakim bjerkmo Det er med ALT. Eg har prøvd, funker som bare det. Turboene lader 0.5 bar. Quote
2815 Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 passer dette kittet til M104 også? 300 24 91'.. i tilfelle, har noen link, tlf nr til levrandøren? Quote
Guest 300e Twinturbo Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 er det med tillegsprut hjerner og hele pakka? noen som har prøvd dette settet?funker det bra?hvor mye trykk lader turboene? mvh joakim bjerkmo Det er med ALT. Eg har prøvd, funker som bare det. Turboene lader 0.5 bar. Har du fått godkjenning på dette turbokittet i bilen din? Quote
bska Posted May 26, 2007 Posted May 26, 2007 M103 og M104 har forskjellige topper og boldtmønster. Du får sjekke om de har egne støpejernsmanifolder til M104 Quote
Frank O Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Har du fått godkjenning på dette turbokittet i bilen din? Min bil er importert i 98, altså så må eg betale hk avg så min er ikkje godkjendt nei Quote
Guest mb Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Ingen som har link eller tlf til stedet kittet selges? På forhånd takk Quote
Guest 300e Twinturbo Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Du må sende mail til john.pearson@mercedes-benzofbeaconsfield.co.uk eller ringe +441494672141. De har fortsatt endel kit til M103, men det begynner å minke godt på kit'ene til M104. Opprinnelig maskinerte de og kortet inn rådene, men jeg må se meg om etter andre løsninger. Havner enten på standard kompresjon og lavt ladetrykk, eller så tar jeg kompresjonssenkning ved å dreie av stempler. Maskinering av råder krever utstyr som jeg ikke har tilgang til. Motoren må uansett rives for nye lager og ringer. Det følger med en egen elektronikkboks som styrer tenningsforskyvning og tillegsdyser ut fra MAP-sensor i innsuget. På dette stadiet er jeg mest interessert i hva jeg må gjøre med bilen for å oppnå godkjenning. Kommer til å ta kontakt med biltilsynet etterhvert, men ønsker å samle inn litt fakta først. Foruten fjærer, stab-stag og bremser, så vet jeg de kan være kresne på karosseri. 300 er største motoren som er levert i dette pre-88 karosseriet, selv om det ikke er så store forskjeller til 320 og 500. Quote
bska Posted May 27, 2007 Posted May 27, 2007 Tar jeg ikke helt feil så har M103 9,2:1 i komp. Det er et brukbart utgangspunkt for god lowend og brukbar spoolup på 0,5 bar. Med en skikkelig god intercooler (større en den lille som følger kittet) burde det være mulig å dra 1 bar ladetrykk med denne kompen. Dette forutsetter at 'tenningsforskyveren' kan trekke av ytterligere tenning. Ehhh: hva er anbefalt komp til dette kittet ? Quote
Frode Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 På dette stadiet er jeg mest interessert i hva jeg må gjøre med bilen for å oppnå godkjenning. Kommer til å ta kontakt med biltilsynet etterhvert, men ønsker å samle inn litt fakta først. Foruten fjærer, stab-stag og bremser, så vet jeg de kan være kresne på karosseri. 300 er største motoren som er levert i dette pre-88 karosseriet, selv om det ikke er så store forskjeller til 320 og 500. Det som er problemet er at du får ikke noe som helst av Mercedes, men det har tidligere vært noen heldige som har klart å få ut papirene på AMG sine biler, de lagde jo 300-24 3,4 og E36 som har 278hk og 350Nm, så med slike papirer så kan en komme langt, da tenker jeg på Chassi stivhet dokumentasjon. Ellers er det jo samme karrosseriet helt i fra 1985 til 1996 trodde jeg, og uteom 500 er det jo også laget 400E og E420 på 124 karosseriet... Quote
Frank O Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Med en skikkelig god intercooler (større en den lille som følger kittet) burde det være mulig å dra 1 bar ladetrykk med denne kompen. Alkohol er fine greier det og. Quote
fanatic124 Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Sikler og sikler på dette settet nå jeg også. Vurderer M103 / M104 kit, men er vel enklest og greiest å få has på en M103 motor i forhold til en M104? Har også vært i kontakt med Hughes ang. kitet, men frakt må jeg visst arrangere selv! Noen som har erfaringer å dele her, Twinturbo, Frank ? Quote
bska Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Vannsprut hjelper mot detonasjon. ERL Aquamist er gydd shit Quote
Joakim Bjerkmo Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 hei!skal kjøpe dette kittet! er det noen som har undersøkt frakt priser hvor og hva er billigst..har sjekket opp DHL var ikke videre imponert over deres priser.. de skal ha 4000 bare for frakten.. er vel sjøveien som er billigst men, det tar jo en uke eller to da..hvis noen fler skal handle nå så kan det jo være lurt å samkjøre?? send pm vis noen ønsker å smasnakkes om dette! mvh joakim Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.