Jump to content

220 CDI Stasjonsvogn 1999

Recommended Posts

Guest Vihovde
Posted

Vurderer kjøp av denne, bilen er velholdt og kjørt ca.200.000 km. Meget bra utstyrt. Noen synspunkter om disse bilene, tenker da på feil/mangler man bør være ops på?

Posted

Vurderer kjøp av denne, bilen er velholdt og kjørt ca.200.000 km. Meget bra utstyrt. Noen synspunkter om disse bilene, tenker da på feil/mangler man bør være ops på?

er det E eller C-klasse?

evt link til annonsen?

Guest Vihovde
Posted

Beklager, det er en E-klasse og prisen er 130.000,- har ikke noe link til denne. (Enda). Men meget pen og velholdt.

Posted

Beklager, det er en E-klasse og prisen er 130.000,- har ikke noe link til denne. (Enda). Men meget pen og velholdt.

dette er min erfaring av feil som kan være på en slik bil:

slakk i foring på støtdempere bak.(koster fort 11-15000kr for begge)

knekte forfjærer

slakk i yttre foring på nedre bærebro bak

slakk i bærekuler nedre foran

feil med webasto

ulyd fra reimstrammer

synes prisen høres billig ut vis kilometer stand stemmer.

Guest Vihovde
Posted

Hmm... Etter å ha kikket litt rundt på nettet etter en tilsvarende bil, må jeg si jeg begynner å lurer på om det blir en diesel eller bensin.

Har sett noen pene e240 stv. og en pen E280 sedan. Lyden av en sekser er jo ikke å forakte :P

Men holdbarheten på disse motorene kontra dieselen? Forbruk? Noen synspunkter?

Posted

Holdbarheten trenger du ikke å tenke på. Det er generelt dyrere å vedlikeholde diesel enn bensin. Det er forbruket du må tenke på her. Begge motorene er ikke akkurat noe du stiller i økonomiløp med...

Guest Vihovde
Posted

Formening om forbruk mellom en E240 eller en E280 ? I utgangspunktet har jeg lyst på en stv. ca. 1998-2000 mod. Men finner ingen E280 stv. i den prisklassen, maks 150.000,-

E240 burde vel holde, eller er det MYE mer morro man får ved en E280? Tenker forsikringsselskapene også hever premien en del ved kjøp av en E280?

Posted

Kommer jo helt ann på hva du har i bonus osv det da, hvor du bor, hvor langt du skal kjøre osv...

Selv har jeg en 320 og det er morro i massevis...  Da jeg tidligere bare har hatt firmabiler så har ikke jeg mer enn 50% bonus og dermed koster det meg ca 9 lapper i året og forsikre morsomheten...

Hvis jeg kjører pent så bruker den under liter'n på mila, men jeg har enda ikke vært under ca 1.2 liter på mila...

Posted

Det er generelt dyrere å vedlikeholde diesel enn bensin.

Huh?

Hmm... Vedlikeholde en diesel er billigere vil jeg si, men snakker vi skikkelig reparere her, så er cdi ikke akkurat billig å reparere. Webasto eller tilleggsvarmer må man vel inkludere i kostnaden på en cdi.

Har hatt 2 cdier for lenge, og på begge måtte webasto overhales for ca 8000kr. Det er sårbare greier om det ikke blir brukt riktig. Min mening da :wink: