utlending Posted February 12, 2021 Posted February 12, 2021 (edited) Noen dager siden begynte å lukte eksos inne ved tomgang. I dag sjekket litt og fant dette: Finner avtrekker, freseverktøy, pakninger, fett og skruer hos mbspecialist. Men lurer på om hva er beste gufse å løse sot? Og hvordan kan man få ut gamle ødelagte pakning etter jeg klarte å få ut dysene? Edited February 12, 2021 by utlending
Hans Kåre Isdal Posted February 14, 2021 Posted February 14, 2021 bremse rens. men tips her. ha litt tynn olje på i 1-2 dager før du begynner å ta av. det løsner litt.og skift oringane i diesel returen når du gjer dette. dei kommer til å lekke. og ikkje bi overaska om dette tar ein dag å gjer når det er kommet så langt som dette.
utlending Posted February 14, 2021 Author Posted February 14, 2021 Takk for tipset. Brukte sot fjerner og flat skrutrekker. Det tok ca. 3-3,5 timer og nesten alt synlige sot ble fjernet. Nå venter bare på pakke fra mbspecialisten. Men skal ta en tur til BOS for å skaffe oringene 👍
utlending Posted February 25, 2021 Author Posted February 25, 2021 (edited) Pakke fra MBSpecialisten har kommet, det blir pakningsbytte i morgen 😯 Lurer på om 7Nm og 2x90 grader er riktig for å stramme festeskruene? Motorkoden er: 646-961 Edited February 25, 2021 by utlending
utlending Posted March 2, 2021 Author Posted March 2, 2021 (edited) Byttet pakningene, nå bilen føler seg mye bedre 😁 Det var relativt enkelt å få ut dysene, brukte mest tid for rengjøring og kjøring. Tok ca. 3 timer, inkludert en tur til Swedol for å kjøpe lang gjengetapp og en tur til Biltema for å kjøpe gjengatappholder. Den verste dyse så sånn ut: Edited March 2, 2021 by utlending
Olaf Posted March 3, 2021 Posted March 3, 2021 Fint med illustrerende bilder, bra jobba! Med vennlig hilsen, Olaf
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now