Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Noen dager siden begynte å lukte eksos inne ved tomgang. I dag sjekket litt og fant dette:

Finner avtrekker, freseverktøy, pakninger, fett og skruer hos mbspecialist.

Men lurer på om hva er beste gufse å løse sot? Og hvordan kan man få ut gamle ødelagte pakning etter jeg klarte å få ut dysene?

20210212_084209.jpg

Edited by utlending
Posted

bremse rens. men tips her. ha litt tynn olje på i 1-2 dager før du begynner å ta av. det løsner litt.og skift oringane i diesel returen når du gjer dette. dei kommer til å lekke.

og ikkje bi overaska om dette tar ein dag å gjer når det er kommet så langt som dette.

Posted

Takk for tipset.
Brukte sot fjerner og flat skrutrekker. Det tok ca. 3-3,5 timer og nesten alt synlige sot ble fjernet. Nå venter bare på pakke fra mbspecialisten. Men skal ta en tur til BOS for å skaffe oringene 👍

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Pakke fra MBSpecialisten har kommet, det blir pakningsbytte i morgen 😯
Lurer på om 7Nm og 2x90 grader er riktig for å stramme festeskruene?
Motorkoden er: 646-961

 

20210225_180123.jpg

20210225_180015.jpg

Edited by utlending
Posted (edited)

Byttet pakningene, nå bilen føler seg mye bedre 😁
Det var relativt enkelt å få ut dysene, brukte mest tid for rengjøring og kjøring. 

Tok ca. 3 timer, inkludert en tur til Swedol for å kjøpe lang gjengetapp og en tur til Biltema for å kjøpe gjengatappholder. 

 

 

20210302_161203.jpg

Den verste dyse så sånn ut:

20210226_162502.jpg

Edited by utlending

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...