Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Jeg skulle montere ryggekamera på S211. Kan noen hjelpe meg hvor skulle koble rød og svart ledningene som aktiverer kamera? Det kommer 3 ledninger til baklys på bakdøra som inneholder ryggelys. 

 

20210210_181700.jpg

Posted

Jeg tror dette normalt håndteres vha canbus. I alle fall hos de uorginale skjermene. 211 har ikke ryggekamera originalt.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Posted

Det ordnet seg.

Jeg er svak på elektrisk mild sagt 🙂 M1åtte å demontere baklykt for å finne hvilken ledning skal brukes. Venstre side: brun er jord, rød-gul er 12V til ryggelys.

Høyre side: brun er jord, rød-grønn er 12V til ryggelys.

Kameraet ble koblet på høyre side, grunn av ledningene til baklyke kommer på høyre siden. 

Bare loddet kamera ledningene til ryggelys og kamera fungerer som skal.

 

20210211_172550.jpg

20210211_151018.jpg

Posted

Aha, forstår. De funker greit de. Det var litt mas å installere for å få knappene og alt på rattet til å funke, men med den rette fibercobverter gikk det greit:)

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...