Jump to content

Recommended Posts

Guest Bjarte
Posted

Hei!

Jeg har en MB 190 som fjusker. Den fjusker når på tomgang og når jeg gir litt gass. Men viss jeg gir bånn gass da sviver den helt fint. Noen ganger fjusker den ikke. Noen som vet som kan være feilen?

Posted

Det ligner litt på mine problemer med gamle gode 230E. Jeg skiftet rotor, fordelerlokk, tennkabler og plugger og alt ble helt fint igjen.

Rotoren var helt svart og fordelerlokket hadde nesten ikke kontaktpunkter igjen. I tillegg var ledningene knallharde. Min motor gikk bare unntaksvis på alle sylindre.

Posted

Du skal alltid sjekke alt av tenningsdeler før du går videre med feilsøkingen. Så, gjør dette først, og løser det ikke problemene så kan det hende du finner noen gode forslag her hvis du bruker søkefunksjonen.

Posted

du bør jo også se nede i motor rommet ditt mens den går på tomgang og fusker. da kan du kanskje se at det er overslag i fordeler lokket eller ved tennplugger.. det skejdde på min 300e. da var det overslag til et en av skivene som er i det plast dekselet som er over fordeler lokket. det var så gammelt at plastikken hadde morknet og en av skivene kom til syne da ble det overslag med en gang.