Jump to content

Aleks 560 SEC


Aleks

Recommended Posts

  • 5 months later...

 

Takk , var ute på en liten luftetur bare for å prøve bilen .

 

Dekkene er veldig gamle Avon dekk  kjente med en gang at de var noe " harde " det ble noe bedre etterhvert . Det var mer støy i Avon dekkene en Michelin Pilot  .

 

Merket etter en stund at bilen trivdes mye bedre , det var som om bilen sa til meg at dette er mine " sko "

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne vært truandes til å stille med Lorinser og originallamper den ene dagen, og klarglasslamper/Works(?) den andre  8)

Likte begge jeg. Gir veldig forskjellig stil på bilen. Den ene blir litt tung, maffig og original, og den andre litt mer moderne.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hadde noen problemer med bilen , abs lampa lyser av og til ,  motoren jager ved tomgang og under kjøring  ,  gardina / rollo har streiket , + noen småting.

Leverte bilen til Nylund Elektriske i Stavanger , der kunne de ikke hjelpe meg de sa rett ut at de ikke hadde kunnskap med en så gammel bil , de var skeptiske til å åpne / ta ut sensoren til ABS  det er gammelt/ sitter  fast redd for å ødelegge.  Rolloen det tok de ihvertfall ikke sjansen  på å åpne .  Vedkommende ga meg et tips om å ta kontakt med Bil Kilden for der arbeider den en Tysker som kunne disse bilene .  Jeg tok kontakt og joda der var det en mekaniker ved navn Stefan hyggelig  kar .

 

Jeg leverte et ark med de feilene som er på bilen . Vi var enige om at han skulle få god tid på bilen , for som han sa han måtte  " tenke litt "

 

Efter 3 dager tok Stefan kontakt med meg og fortalte hva han hadde funnet ABS lampa hadde han ordnet ,  men  Rolloen  er det verre med  han hadde åpnet det og fant feilen , delen  / delene det var ikke å få tak i Tyskland ?  Han syntest  det var noe merkelig , han skulle forsøke å lete videre. 

 

Etter sirka 14 ringte Stafan meg , han har noen kamerater i  Tyskland som også holder på med W126 biler  de ga han et tps om å ringe noen i Østerrike  og joda  der hadde de delene.  :)

 

Jeg imponert av det Stefan har gjort med å engasjere seg slik .  På motoren har han fått  gjort noe med , men var ikke helt ferdig . 

Ble lovet bilen levert på nå på fredag , derfor er jeg litt spent. 

 

Apropos deler til gamle biler skal ikke Mercedes produsere deler i 30 år efter at bilen har gått ut av produksjon?

Jeg mener at det er 30 år  eller tar jeg veldig feil ?

PHOTO_20161007_182649.thumb.jpg.cdad42bd1ab2aca03026dba31603fcbb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ok. Da er det wire på dissa. Spurte fordi jeg har en rollo til 210 liggende som fikk litt juling i frakten. Men der er det stag, så da kan du ikke bruke deler derfra.

 

Slik ser wiren ut  , hvis man ikke får tak i den så kan man bruke wiren som sitter i en elektrisk antenne

DSC_0126_1.thumb.JPG.2840d41595aeab3a1aee93b901dd7993.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...