Othard Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 Er det slik at varebil f.eks. MB Sprinter 170 EXT 5000 kg. 2020 mod. registreres på hvite skilter?
Simen Arntsen Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 5000 kg er ikkje varebil, det er lett lastebil. Lett lastebil har alltid kvite skilt, og du må ha førerkort klasse C1
Othard Posted February 8, 2021 Author Posted February 8, 2021 On 2/4/2021 at 4:06 PM, Simen Arntsen said: 5000 kg er ikkje varebil, det er lett lastebil. Lett lastebil har alltid kvite skilt, og du må ha førerkort klasse C1 Takk for info, den er grei.. Den kan vel klasses ned til 4100 kg dersom det ikke er behov for 5000 kg. Skal på sikt bli bobil.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now