Bekiryildiz Posted February 3, 2021 Posted February 3, 2021 Hei Folkens, Jeg har en vakker 220CDI 2008, der jeg synes baken ikke er så fin siden jeg har kun rør på venstre side som ikke synes bakfra. Nå har jeg funnet og kjøpt et anlegg som satt på 270cdi som har rør både på venstre side og høyre side. så dermed er spørsmålet mitt hvordan går jeg frem da jeg kun har rør på venstre side. Ser det på de jeg kjøpte at de har lyd demper på begge sider. Er det plass til dette under min 220CDI, da tenker jeg på lyddemper i høyre side? eller er det bare å glemme. Beklager litt amatør skrevet men setter stor pris på alle svar
Simen Arntsen Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 Eg reknar med du kunne fått tilsvarande eksosanlegg på 220 som tilvalg, så sannsynlegvis er det plass. Støtfanger er sannsynlegvis ikkje lik, så du må kanskje skifte den og. Evt skjære ut der endestussane skal vere.. 1
Simen Arntsen Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 Men meiner du 280cdi? Facelift 211 hadde aldri om612 r5 270cdi, men om642 v6 280cdi. 280cdi er ein annan motor enn om646 r4 220 cdi, så dimensjon på rør kan og vere forskjellig
Bekiryildiz Posted February 4, 2021 Author Posted February 4, 2021 Så da skal det være fullt mulig å få satt på dette, skal forhøre meg med mekanikkeren min også så fort han for tid til å svare på tlf. Så kommenterer jeg igjen slik at folk også vet om det til seinere. Fordi det jeg tenker er jo at det er vell hjullbrønn på alle e klassene? Eksempel chassiet til 280/320 er vell det samme som 200/220 vell ikke være noe forskjell der?
Bekiryildiz Posted February 4, 2021 Author Posted February 4, 2021 Ja stemmer bilen som eksosanlegget ble tatt ut av er en 280 preface, og min er 220 facelift.
Simen Arntsen Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 Det kan vere forskjell på før og etter facelift, men eg kjenner ikkje 211, så kan ikkje svare. Uansett var vel alle motoralternativ å få levert med "sportseksos"/AMG styling, så det vil vere naturlig å tru at det er plass til dobbelt eksosanlegg. Men som sagt er det vanlegvis forskjell på støtfanger, så ikkje sikkert du får det til uten å skifte/modifisere
Sven Håkon Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 Jeg gjorde samme jobb på min 2005 W211 for mange år siden. Det er plass til rør og potte på høyre side på alle modeller, også din - så vidt jeg husker måtte jeg montere varmeskjold og brakett på høyre side for den bakerste potten, men dette tror jeg var all endring som måtte gjøres. Jeg skulle montere sportseksos på min, og valgte derfor å gjenbruke det originale røret på venstre side - skulle jeg gjort det i dag ville jeg ha brukt alt fra 'donorbil' som hadde rør på begge sider originalt siden det er litt andre dimensjoner/vinkler på 200CDI/220CDI som krevde litt ekstra tilpasning. Her ser du ny brakett og nytt varmeskjold på plass på høyre side: Her ser du hvordan det originale røret på venstre side har en 'knekk' som krevde litt ekstra tilpasning til den nye Y-splitten: Y-splitt sveiset inn og tilpasset i lengde til originalt rør på venstre side og nytt rør på høyre side: Ferdig tilpasset med originalt rør på venstre side og nytt rør på høyre side: Original bakerste potte byttet ut med sportseksos: Ferdig resultat:
Bekiryildiz Posted February 4, 2021 Author Posted February 4, 2021 Mange takk Sven Håkon stemmer som du sier, forhørte meg med min mekanikker og han sa det ikke skal være noe problem og at de er så si like under. Jo lenge anlegget kom fra diesel donor bil og skal setter på diesel bil så var det ikke noe problem, men om det skulle vært bensin som var donor bil og skulle overføres til diesel så ville ikke det gått. Vet ikke hvorfor men det er det jeg fikk høre av mekanikkeren 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now