Roger H. Posted February 2, 2021 Posted February 2, 2021 Skal etterfylle litt kjølevæske, og jeg har rød væske i bilens ekspansjonstank. Jeg har ei kanne stående, med rødt innhold. Men, ikke søren om jeg finner ut i bilens papirer hva som skal på, og om det er forenlig med den jeg har. Nå er bilens instruksjonsbok og servicehefte endevendt. Vito 2008 115 cdi...
Simen Arntsen Posted February 3, 2021 Posted February 3, 2021 Du skal i utgangspunktet ha 325/326.0 (G48) Denne er blå/grønn. 325/325.6 (G40) kan du og bruke. Denne er rosa. Men dei skal helst ikkje blandast.. Og har du f.eks G12 på i dag, må du for all del ikkje fylle på G48, og eg trur ikkje du kan bruke G40 heller.. Det som skjer viss du blandar feil er at den koagulerer, og kjølekanalar og varmeapparat kan gå tett. Da kan du berre skrote bilen i verste fall...
Sven Håkon Posted February 3, 2021 Posted February 3, 2021 Er det ikke slik at rød-går-sammen-med-rød, blågrønn-går-sammen-med-blågrønn, osv?
Simen Arntsen Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 13 hours ago, Sven Håkon said: Er det ikke slik at rød-går-sammen-med-rød, blågrønn-går-sammen-med-blågrønn, osv? Ikkje nødvendigvis, dessverre..
Sven Håkon Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 2 hours ago, Simen Arntsen said: Ikkje nødvendigvis, dessverre.. Godt å vite 👍
Simen Arntsen Posted February 4, 2021 Posted February 4, 2021 Og for å gjere forvirringa komplett, så kan du mikse g30 med g40, g40 med g48, men aldri g30 med g48... G30 er normalt raud/rosa G40/MB325.6 er normalt rosa G48/MB325.0 er normalt blågrønn Og så har du MB 325.7, som kan vere gul eller grønn, og den skal aldri blandast, i følge MB, med 325.6 eller 325.0... 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now