Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal etterfylle litt kjølevæske, og jeg har rød væske i bilens ekspansjonstank. 
Jeg har ei kanne stående, med rødt innhold. 
Men, ikke søren om jeg finner ut i bilens papirer hva som skal på, og om det er forenlig med den jeg har. 
Nå er bilens instruksjonsbok og servicehefte endevendt. 
Vito 2008 115 cdi...

A2C48080-7C75-4EA6-9C44-9E8B23CFC23F.jpeg

A0479AEA-D69A-4E03-8D5D-9C4C792EE1FD.jpeg

Posted

Du skal i utgangspunktet ha 325/326.0 (G48)

Denne er blå/grønn.

 

325/325.6 (G40) kan du og bruke. Denne er rosa.

 

Men dei skal helst ikkje blandast..

 

Og har du f.eks G12 på i dag, må du for all del ikkje fylle på G48, og eg trur ikkje du kan bruke G40 heller..

 

Det som skjer viss du blandar feil er at den koagulerer, og kjølekanalar og varmeapparat kan gå tett. Da kan du berre skrote bilen i verste fall...

Posted

Og for å gjere forvirringa komplett, så kan du mikse g30 med g40, g40 med g48, men aldri g30 med g48...

G30 er normalt raud/rosa

G40/MB325.6 er normalt rosa

G48/MB325.0 er normalt blågrønn

 

Og så har du MB 325.7, som kan vere gul eller grønn, og den skal aldri blandast, i følge MB, med 325.6 eller 325.0...

 

  • Thanks 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...