Jan S Posted January 31, 2021 Posted January 31, 2021 Vurderer sterkt å skifte ut hele K-jet'en i min 1975 W116 450 SE m/ ettermontert 6.9 liter. Har nå skiftet ut hele bensinsystemet bak (pumpe, filter, akkumulator, o.l.), start-up er rett rundt hjørnet. Nå blir fokuset på alt i motorrommet (bensinfordeler, WUR, o.l.). Alternativ til å bla opp en mengde lapper for å fikse K-jet'en tenker jeg å få inn noe moderne saker. Dette er uansett ikke en samlerbil. Ønsket er en bil som starter når JEG vil og er pålitelig, en motor som snurrer som en katt, ok bensinøkonomi og litt mer power skader heller ikke men er ikke viktig. Har noen her erfaringer med en slik konvertering -- fra Bosch K-, KE, D-jetronic til datasprut? Dette vil jeg ikke gjøre selv - må få proff hjelp av et firma i nærheten. Hadde vært spennende å høre om erfaringer på dette området.
Stian Posted March 9, 2021 Posted March 9, 2021 Det er en som lusker rundt her inne som har gjort det på en 560. Jeg kjenner og behovet for å røske fa..skapet ut og sette inn noe annet nå om dagene. Jeg har EDIS8 liggende hvis du bestemmer deg for å sette i gang 😇 https://axng.wordpress.com/category/1983-mercedes-benz-280te/page/2/
Jan S Posted March 21, 2021 Author Posted March 21, 2021 Ups, så denne først nå, beklager sent svar Takk for tilbudet, Stian. Hadde tenkt å gå for VEMS eller MaxxEcu, og få en spesialist til å montere. Vil ikke ta i dette selv. Jeg må antagelig ut med 30-40k for å fikse/overhale hele k-jet i motorrommet. Da kan jeg gå for noe nytt og moderne. Blir som natt og dag, tror jeg.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now