Jump to content

Motordignoselampe lyser

Recommended Posts

Posted

Jeg er eier av en c240, 2001 modell hvor motordiagnoselampen ikke vil slukne. Det er skiftet luftmengdemåler m.m. uten at dette har hatt noen virkning. Motoren starter lett og går helt utmerket helt til ca. 5000 - 5500 omdreininger. Da kutter den og går tilsynelatende over i et nødprogram. Når motoren stanses og startes igjen er alt i orden, men lampen lyser.

Det lokale merkeverkstedet mener at det er feil ved katalystorene, men da bilen har gått bare 92000 km er jeg noe skeptisk til dette. Jeg har hatt bilen 1 år, og det er skiftet hjerne på den for et halvt år siden (dette er en annen historie), og etter min oppfatning oppstod problemene med motordignoselampen etter dette.

Er det noen som har oppfatninger/gode råd å komme med? 2 nye katalysatorer vil komme på rundt  kr 20.000,- har jeg fått opplyst. Jeg skal til Oslo i månedsskiftet mai/juni og hadde tenkt å få undersøkt bilen der. Kan noen evt. anbefale et brukbart verksted for slike problemer som nevnt ovenfor?

Posted

De finner ut om det er katalysator hos BOS på en vanlig diagnosetest, har nemlig samme feilen på min bil... motofeil lampa lyser, innimellom forsvinner den helt...

Det er ei plate inni ene katalysatoren på min som er løs, derfor kommer og går feillampa litt...  20.000 da er du heldig, selv fikk jeg beskjed om ca 34000 for hele greia..

Så jeg ringte og fikk pris på 16.000 for håndlagd ferrita i rustfritt med livstidsgaranti, eller så lenge jeg har bilen...

Posted

De finner ut om det er katalysator hos BOS på en vanlig diagnosetest, har nemlig samme feilen på min bil... motofeil lampa lyser, innimellom forsvinner den helt...

Det er ei plate inni ene katalysatoren på min som er løs, derfor kommer og går feillampa litt...  20.000 da er du heldig, selv fikk jeg beskjed om ca 34000 for hele greia..

Så jeg ringte og fikk pris på 16.000 for håndlagd ferrita i rustfritt med livstidsgaranti, eller så lenge jeg har bilen...

Er det mulig?? hvordan kan de ta seg så brutalt betalt? Det er helt sinnssykt :shock: