Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har prøvd å bygge om fra wiredrevet speedometer til elektronisk?

Vurdere å bytte dashbord i g-Wagen min og lurer på om det er mye mas med det?

Noen med erfaring fra andre modeller?.. :? :?

Posted

Hmmm. Du må jo ha en "dings" som lager elektriske pulser. Dette finnes, og kan sikkert skaffes f.eks fra noen som driver med montering av taksametere i drosjer. Den kobles til waieren og strøm, og gir pulser til speedometer eller f.eks taksameter som jeg har erfaring med. Jeg har hatt en slik en liggende en gang, men vil tro den gikk til gjenvinning når jeg solgte huset. Utfordringen blir vel å få speedometeret til å vise riktig.

Posted

@Roger H.

Jeg har bygget om, men andre veien - dvs installert drevsats slik at jeg kunne koble til vanlig wire. Det var ingen sensor på kassen (kun en plastplugg) så tipper signalet plukkes opp noen andre steder. 

Posted

Må jo være mulig å montere en "pickup" i enden av wiren

(i dash`n), som igjenn gir signaler til speedometeret..Det er vel her drevsats`n til "bska" kommer inn..

Kan vel kanskje bli ei lita utfordring dette da, er vel ikke så mange G som er blitt ombygd tenker jeg.

Kanskje greiere for en som skrur på slikt daglig å gå igang med en slik ombygging..som har inngående kjennskap til sensorene.

Burde være mulig å få det til..

Etter å ha entret en -96 modell G-Wagen med stoooor dieselmotor og turbo, skinn interiør, moderne dashbord, masse lekkert treverk- ble det en nedtur bare å se på min -84 mod.... :( :(

Hvor kommer alle disse idèene mine fra? Pussige greier.. :toothy10:

 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...