Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Byttet skiver og klosser bak på min 212, men etterpå henger de på litt. Rengjort klave og brukt bremsefett slik at klosser glir fint, rengjort pinnebolter og smurt dem med fett for bremsestempel. Klemt inn bremsestempel. Må jeg ha ut stempelet også og rengjøre?   Bil bare gått 160 og bremsene hang ikke før bytte. Annet spesielt med disse bremsene?? Mange takk om noen har gode tips. 

Edited by Yankee
Posted

Ta ut skiver og klosser og sammenlign gamle med nye.
Det skjedde en gang at måtte levere skivene tilbake, grunn av når jeg monterte, da kom bort i klossen på ene siden. Fikk skiver fra en annen leverandør, da alt ble riktig.
Andre mulighet: feilmontert "håndbrekk" om den sitter fortsatt inn i skive som på 211.

Posted

Parkeringsbremsen er ikke demonter og justerte båndene så det er ikke feilen. Skivene er av merke Zimmermann så burde vel være ok. 
hvordan gjør andre det for å sjekke at stempelet ikke står fast, og er det for eksempel aktuelt å smøre under gummi som sitter rundt stempelet? 
har hørt noen verksted smører opp bremsene, men hva er det da som smøres? 

Posted

Prøvde å ta fra hverandre alt igjen, smørte glideflster med alufett og bevegde bremsestempel frem og tilbake noen ganger. Men henger fortsatt. Kan jeg ta ut stempel og rengjøre og smøre uten å sette i ny pakning? Har ikke pakningen for hånden nå ....

Posted

Tok ikke sjansen på å ta ut stempel uten å ha nye pakninger. Viser seg at klossene er et par millimeter smalere mellom «tappene» som går ned i klaven. Filte vekk så de var like med de gamle. Ble bedre men går fortsatt varme. Har aldri opplevd sånt før, er det vanlig?   Kjøpte fra firma som selger alt til Mercedes , Klossene er av merket Nexsar, de bedyret at dette var kvalitet som leverte også Mercedes original. Noen som kjenner merket? 

Posted

Stemmer, skrev feil, er Textar. 
 

Får sette tilbake gamle klosser så jeg kan bruke bilen. Skjønner ikke dette. Alt ser greit ut. 

 

Er det vanlig at stemplene kan gå tregt  når det blir klemt tilbake i sylinderen? 

Posted

Satte tilbake de gamle klossene, og da fungerer alt fint. Noen som har formening om det er sansynlig at stemplene bare går tregt når jeg har presset det inn for å få plass til nye klosser?

Posted

Prøv å skaffe deg annen klosser fra en bilbutikk i nærheten av deg og prøv med den. Hvis går varmt, da kan levere tilbake.
Det er billigste og enkleste måte å sjekke at stemplene er problemet, eller klossene.

  • Yankee changed the title to LØST Varmgang etter bremsebytte bak 212
Posted

Tok avcalippere og tok ut stemplene og tok vekk pakninger. Stempel satte seg når det ble klemt langt inn selv om alt så fint ut. Rengjorde grundig, honet sylinder og satte i stempel. Litt gjentatte ganger inn og ut med stempel til gled helt glatt. Montert med nye pakninger. Problem løst men skjønner ikke helt hva som gjorde at det satte seg fast.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...