Jump to content

Recommended Posts

Guest Espen
Posted

-94 E250 Diesel. Hvordan i huleste får jeg tatt av "dekselet" på rattet som bla. inneholder airbagen? Har prøvd med diverse skrutrekkere, men ingen vil feste seg til skruen... :evil: Noen som vet hva som sitter der inne? Noe torx?

Guest Brabus
Posted
-94 E250 Diesel. Hvordan i huleste får jeg tatt av "dekselet" på rattet som bla. inneholder airbagen? Har prøvd med diverse skrutrekkere' date=' men ingen vil feste seg til skruen... :evil: Noen som vet hva som sitter der inne? Noe torx?[/quote']

Jepp rattet er festet med torx.

Guest Espen
Posted

Det var godt å vite :wink: Skal se å få ordnet meg noe torx etterpå. Takk.

Guest amorino
Posted

De pusher rimelige og gode (lange) Torx-bits (i en skikkelig pakke med 64 bits med div. andre patenter også) på Spareland. Har brukt de selv - blant annet til å lage ny terrasse - og etter 650 terrasseskruer er bits`en like bra. Valuta for pengene altså...

Guest Espen
Posted

Jeg fant et torx-verktøy lengst ned i verktøykassa, en med 10 forskjellige "pinner". Uansett, demonteringen og monteringen gikk lett så klart. To skruer....Men problemet mitt ble ikke løst. Airbag-lampa lyser konstant. Jeg har sjekket ledninger og plug-in biten som festes på airbagen, men lampa lyser for det. Noen som har peiling på hva som skjer?

Guest Brabus
Posted
Jeg fant et torx-verktøy lengst ned i verktøykassa' date=' en med 10 forskjellige "pinner". Uansett, demonteringen og monteringen gikk lett så klart. To skruer....Men problemet mitt ble ikke løst. Airbag-lampa lyser konstant. Jeg har sjekket ledninger og plug-in biten som festes på airbagen, men lampa lyser for det. Noen som har peiling på hva som skjer?[/quote']

Husket du å koble fra batteriet før du tok ut airbagen?? Du har mest sannsynlig fått en feilkode som du må inn til forhandler for å slettet.

Guest Espen
Posted
Jeg fant et torx-verktøy lengst ned i verktøykassa' date=' en med 10 forskjellige "pinner". Uansett, demonteringen og monteringen gikk lett så klart. To skruer....Men problemet mitt ble ikke løst. Airbag-lampa lyser konstant. Jeg har sjekket ledninger og plug-in biten som festes på airbagen, men lampa lyser for det. Noen som har peiling på hva som skjer?[/quote']

Husket du å koble fra batteriet før du tok ut airbagen?? Du har mest sannsynlig fått en feilkode som du må inn til forhandler for å slettet.

Ja, jeg koblet fra batteriet. Men når jeg tenker meg om har lampen lyst siden jeg så verkstedet demontere og montere airbagen. Da var faktisk bilen i gang...Går det ikke an å slette en feilkode selv? Er det noe sånn fancy mikkmakk på min da? :lol:

Guest E320 CDI
Posted

Sorry! Du må nok på verksted for å få slettet den. Det burde de ikke ta noe for, er gjort på et lite minutt... Hva slags verksted var det som demonterte airbag'en mens bilen sto å gikk??