Guest Espen Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 -94 E250 Diesel. Hvordan i huleste får jeg tatt av "dekselet" på rattet som bla. inneholder airbagen? Har prøvd med diverse skrutrekkere, men ingen vil feste seg til skruen... Noen som vet hva som sitter der inne? Noe torx? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 -94 E250 Diesel. Hvordan i huleste får jeg tatt av "dekselet" på rattet som bla. inneholder airbagen? Har prøvd med diverse skrutrekkere' date=' men ingen vil feste seg til skruen... Noen som vet hva som sitter der inne? Noe torx?[/quote'] Jepp rattet er festet med torx. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Det var godt å vite Skal se å få ordnet meg noe torx etterpå. Takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 De pusher rimelige og gode (lange) Torx-bits (i en skikkelig pakke med 64 bits med div. andre patenter også) på Spareland. Har brukt de selv - blant annet til å lage ny terrasse - og etter 650 terrasseskruer er bits`en like bra. Valuta for pengene altså... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Jeg fant et torx-verktøy lengst ned i verktøykassa, en med 10 forskjellige "pinner". Uansett, demonteringen og monteringen gikk lett så klart. To skruer....Men problemet mitt ble ikke løst. Airbag-lampa lyser konstant. Jeg har sjekket ledninger og plug-in biten som festes på airbagen, men lampa lyser for det. Noen som har peiling på hva som skjer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Jeg fant et torx-verktøy lengst ned i verktøykassa' date=' en med 10 forskjellige "pinner". Uansett, demonteringen og monteringen gikk lett så klart. To skruer....Men problemet mitt ble ikke løst. Airbag-lampa lyser konstant. Jeg har sjekket ledninger og plug-in biten som festes på airbagen, men lampa lyser for det. Noen som har peiling på hva som skjer?[/quote'] Husket du å koble fra batteriet før du tok ut airbagen?? Du har mest sannsynlig fått en feilkode som du må inn til forhandler for å slettet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Jeg fant et torx-verktøy lengst ned i verktøykassa' date=' en med 10 forskjellige "pinner". Uansett, demonteringen og monteringen gikk lett så klart. To skruer....Men problemet mitt ble ikke løst. Airbag-lampa lyser konstant. Jeg har sjekket ledninger og plug-in biten som festes på airbagen, men lampa lyser for det. Noen som har peiling på hva som skjer?[/quote'] Husket du å koble fra batteriet før du tok ut airbagen?? Du har mest sannsynlig fått en feilkode som du må inn til forhandler for å slettet.Ja, jeg koblet fra batteriet. Men når jeg tenker meg om har lampen lyst siden jeg så verkstedet demontere og montere airbagen. Da var faktisk bilen i gang...Går det ikke an å slette en feilkode selv? Er det noe sånn fancy mikkmakk på min da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E320 CDI Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Sorry! Du må nok på verksted for å få slettet den. Det burde de ikke ta noe for, er gjort på et lite minutt... Hva slags verksted var det som demonterte airbag'en mens bilen sto å gikk?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts