Jump to content

problemer med lufting av bremser

George

Recommended Posts

holder på å lufte bremser igjen, og har igjen problemer med det..

systemet har vært helt tomt. Det gikk greit å lufte de fremre røra, men de bak gikk ikke så greit.. har ABS..

kom bare masse luft og litt væske.. holdt på lenge og det kom ikke særlig med væske heller.. minket litt i tanken..

så med en time med lufting av de bak ga jeg opp.. alt skal være tett, men har hatt alt demontert, så noe kan ha gått tett elle noe slikt.

tenker at feilen enten er

- T-blokken bak har gått tett

- Skjøtetstykket som deler det lange røret bakover er tett

- et rør har fått en klemm

noen andre som har noen tips?

luftet SurfBlau sine bremser for en stund siden, og det gikk lett som bare det, så tørr si at noe er galt og at det ikke har noe med tolmodigheten min å gjøre..

Hmm... jo..den går i oppløsning (deler seg) innvendig og tetter som bare f..y!

Fatterns , enavdegamlehanhar, hadde en caliper foran som aldri gikk av, trykket låste seg etter at han trådde på bremsen og slangen hadde da POSNET opp innvendig og holdt blegg på trykket.

Utvendig virket slangen ikke gammel.. :? :?

Fulgte du ikke med i timene på skolen? "Posnet opp"...Godt utrykk detta...

det var dette med to kammer som var problemet ;-)

alt er nytt, så er nok ikke gummislangene bak, foran er det metallomspunnede slanger.. er kun gummi til kaliperne på 190, resten er metallrør..

takk FrodeS ;-)

det var dette med to kammer som var problemet ;-)

alt er nytt, så er nok ikke gummislangene bak, foran er det metallomspunnede slanger.. er kun gummi til kaliperne på 190, resten er metallrør..

takk FrodeS ;-)

Dette har også medført att jeg slet med å bruke bremseluftesystemet hvor man bruker trykk til å bytte bremsevekse, bakersete kammeret gikk tomt med en gang :-(

Var vel jeg som da ikke hadde fått fikset meg en løsning ala FrodeS som var årsaken kan jeg tenke meg...

Posnet opp er da mao samme som smuldret opp ???