E3erg Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 Hei! Lurer på om noen har erfaring med senkesett på w123 stasjonsvogn med nåvåregulering bak? Har søkt i eldre innlegg men det begynner å bli en stund siden disse er opprettet. Ønsker også tips til hvor mye man skal senke for at det skal se pent ut? Tar også imot tips til hvor det er muligheter for å få tak i godkjent senkesett. Slenger ved et bilde av bilen det gjelder😀 Takker på forhånd for svar!
Olaf Posted January 24, 2021 Posted January 24, 2021 Jeg synes du har en så pen og original bil, at en senking vil ødelegge intrykket. Men, det er jo bare min personlige mening. Jeg vet ikke om det går an, men du kan vel bare justere det staget som går mellom stabilisatorstaget og ventilen for nivåreguleringen. Bare ikke ligg under bilen når du gjør det! Det betinger at du har litt slappe bakfjærer - selv om det ikke ser sånn ut, og kan legge på de tynneste fjærputene over fjærene. Du kan gjøre det samme foran. Det er ihvertfall en billig løsning. Jeg tror ikke du får tak i godkjente senkefjærer til Kombi, men det er ikke sikkert at du får anmerkninger for 'slapp fjæring'. Bare juster opp hjulstillingene hos et verksted etterpå, så bilen kjører trygt. Ikke gjør noe som helst med fjærene på bilen uten at du har skikkelig verktøy for det, trykket fra en fjær hvis en dårlig fjærspenner knekker, kan ta livet av deg! Med vennlig hilsen, Olaf
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now