Jump to content

Recommended Posts

Guest Ronny
Posted

Hei

Er man avhengig og justere opp dieselmengen for å få et høyere turbotrykk eller holder det med å bare justere staget på turboen, Jeg har montert turbo på min 250 124 bil, men klarer ikke å få bra trykk, ligger på 0,4 ca. har tettet alt som kan lage lekasjer på innsuget så derfor lurer jeg på om jeg også må skru opp diesel mengden for å kunne lage høyere trykk? Jeg har skrudd litt på den skruen men har kansjke ikke skrudd nok, har ikke skrudd så det ryker svart ennå.

Mvh. Ronny

Posted

Hei

Er man avhengig og justere opp dieselmengen for å få et høyere turbotrykk eller holder det med å bare justere staget på turboen, Jeg har montert turbo på min 250 124 bil, men klarer ikke å få bra trykk, ligger på 0,4 ca. har tettet alt som kan lage lekasjer på innsuget så derfor lurer jeg på om jeg også må skru opp diesel mengden for å kunne lage høyere trykk? Jeg har skrudd litt på den skruen men har kansjke ikke skrudd nok, har ikke skrudd så det ryker svart ennå.

Du må (selvsagt) justere opp dieseltrykket. Du får ikke noe mer power av å bare kjøre på med mer luft. Miningen med mer luft er å kunne brenne mer diesel.

Guest Ronny
Posted

Ja skjønner, men vil turbotrykket øke viss jeg skrur på mer diesel?

Posted

Ja skjønner, men vil turbotrykket øke viss jeg skrur på mer diesel?

Høyst sannsynlig. Må jo ha litt guffe inn for å få noe guffe ut av eksosen.

Det sitter en wastegate på turboen som vil styre eksosen utenom turboen når et visst trykk er oppnådd. Det kan selvsagt være at denne er stilt til 0,4 bar, men jeg tror nok først og fremst du må få opp dieseltrykket. Begynn med det. Jeg regner med du har turbotrykkmåler inni bilen? Originalt har min 300 TD Turbo 0,85 bar ladetrykk.

Guest Ronny
Posted

Jeg har montert turbotrykksmåler, og skrudd inn det staget på turboen\wastegaten så jeg skal få mer trykk nå en normalt, men har kanskje ikke skrudd opp nok diesel ennå da kanksje? jeg bruker den orginale luftfilter boksen min som innsugmanifoild som jeg har tettet med sikaflex i alle kriker og kroke så skal ikke være noe lekk der nå, kan hende det lekker noe ut av intercooleren som kankje også gjør at jeg ikke oppnår bra trykk, men skal først prøve og få opp mer diesel.

Posted

Har du tettet avdampnings stussene som normalt er koblet sammen mellom hver innsugningsgren og videre til toppdekselet? Disse sitter bare med noen enkle gummigreier som på ingen måte er potte tette.